Skördare

H414 1270D går tungt vid kapning

6 inlägg 4846 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

H414 1270D går tungt vid kapning

Jonas_brunström  
#277167 Hej

har ett 414 aggregat på en 1270d som jag tycker suckar till och ryker onödigt mycket vid kapning och motorvarven sjunker ganska mycket låter det som. Läste någon tråd för länge sen där någon föreslog att det skulle sitta en strypning på returlinjen från sågmotorn. Om jag har en sådan var finns den isåfall så man vet var man skall leta. Jds egna tekniska hjälp visste inget om den iallafall



   TS
Användarvisningsbild

Re: H414 1270D går tungt vid kapning

Skogshuggarninorr35  
#277216 Om du har en strypning så är det jic adaptern mellan sågmotorn och returslangen från motorn, byt till en med normalt hål

Avatar Fallback

Re: H414 1270D går tungt vid kapning

Jonas_brunström  
#277257 Tackar skall kolla upp det!

   TS
Avatar Fallback

Re: H414 1270D går tungt vid kapning

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277266 Förmodar att du har en Bucher-sågmotor.
Kolla då kavitationsventilen(sitter i sågmotorn).Ska sitta en fjäder där som trycker ut ventilen.På våran var ventilen av och fjädern saknas.Men han starta inte ens motorn då....
Kan oxå va kass sågmotor.

Användarvisningsbild

Re: H414 1270D går tungt vid kapning

Skogshuggarninorr35  
#277285 Vilket arbetsvarv ligger du på? jag vet ett gäng med en 1470 där dom jagade mindre bränsleförbrukning och dom låg så lågt i varv så dom hamnade under momentkurvan så motorn hade inte en chans att ta igen varvtalsförlusten. Dom låg på 1400 varv tror jag och momentkurvan låg på 1450

Avatar Fallback

Re: H414 1270D går tungt vid kapning

Jonas_brunström  
#277289 Jag brukar köra klenare skogar på 1450 varv och grövre på ca 1550. tycker inte att det hjälper att skruva på mera en det bara har mera oljud. Ryker lika mycket och går lika tungt oberoende varvtalet aggregatet kört ca 3000 timmar. pumparna på maskinen köra lika mycket och trycken kontrollerade nyligen.

är annars inget större fel på kaphastigheten tycker den kapar ungefär som andra skördare. Mins bara farsans 1270b modell med 758 aggregat. Den reagerade inte alls lika mycket på sågningen vill jag minnas

Ska kolla adaptern efter helgen och se om den är strypt

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).