mån 07 apr 2014, 20:47#275679Jag har haft Hsq technical extreme byxor och kan bara avråda dig. 3,500 kr för ett par byxor som är extremt sköna men som inte ens håller ett år.
http://www.husqvarna.com/se/forest/acce ... l-extreme/Positivt med byxorna är att dem är riktigt sköna att ha på sig, sitter som ett nummer för stora jeans.
Nackdelen är främst hållbarheten, hål i fickorna var nog det första som märktes på mina byxor. Sedan börjar lager efter lager att ge med sig tills du ser ut att ha blivit anfallen av björnen. Sedan en sak som jag fullkomligt avskydde med dem var dessa hakar på insidan av byxan nertill på framsidan. Det enda de bidrog med var att fastna i snörena på kängorna. De klipptes av ganska snabbt! Har du stövlar kan du glömma dessa byxor, isåfall får du smörja in stövelskaften med sågkedjeolja om du ska lyckas trä över byxan. Och när det väl gått hål på byxorna så har du en halv container med spån nertryckt i byxbenen.
Huggarbyxor och kängor tycker iallafall jag att stihl är överlägsna med samtidigt som hsq har bäst blusar. Men det är ju en smaksak, hoppas detta satt snurr på tankarna
Med en vass kjedja går dagen snabbare.