Små skogsmaskiner och övriga maskiner

allroad cfmotor

7 inlägg 6233 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

allroad cfmotor

anders 3  
#253673 Köpte en helt ny allroad 500 cc med cfmotor.atv sweden går ut med 3 års garanti efter 27 mil på mätaren sluta den driva vilket visa sig att lamellerna var slut.
Generalagenten atv sweden vägrar ta det på garantin fick lösa ut den med 3000:-
Nu är den fruktansvärt svårstartad å vill ej gå på tomgång ångrar detta köp stort.
Är ju ingen ide att dra den till återförsäljaren när garantin bara är en stor bluff.
Atv sweden är nu anmäld till ARN.

Så om nån tänker handla en sån maskin tänk er för ordentligt stor varning.
Med bluffgarantier.



   TS
Användarvisningsbild

Re: allroad cfmotor

anersimyra  
#253676
anders 3 skrev:Köpte en helt ny allroad 500 cc med cfmotor.atv sweden går ut med 3 års garanti efter 27 mil på mätaren sluta den driva vilket visa sig att lamellerna var slut.
Generalagenten atv sweden vägrar ta det på garantin fick lösa ut den med 3000:-
Nu är den fruktansvärt svårstartad å vill ej gå på tomgång ångrar detta köp stort.
Är ju ingen ide att dra den till återförsäljaren när garantin bara är en stor bluff.
Atv sweden är nu anmäld till ARN.

Så om nån tänker handla en sån maskin tänk er för ordentligt stor varning.
Med bluffgarantier.
Har CF moto en lamellkoppling :?: :?: Den har väl CVT :?: Alltså, enbart VARIATOR. Remmen ska hålla utan problem för " normal " körning. Beror rembrott på materialfel syns detta mycket tydligt, handhavandefel likaså. Kanske har den likt Suzuki och Arctic en våt lamellkoppling med CVT :?: Samma sak där, det syns tydligt om felet beror på materielen, eller på " föraren ." Rembrott omfattas normalt inte av garantin, undantaget uppenbart materialfel.Du måste fått förklarat för dig varför detta inte omfattas av garantin. Startproblemen kommer du säkert till rätta med genom service, du borde gjort den första vid 20 timmar :?: Nekar de med hänvisning till handhavandefel, är det nog bara att " bita i det sura äpplet " och gå vidare. Maskinen är ny, du behöver lämna den på service hos auktoriserad verkstad, visst är det surt, men det måste göras med tanke på framtida garanti.
Mvh Anders

Avatar Fallback

Re: allroad cfmotor

anders 3  
#253680 Första service skulle göras vid 30 mil blev jag upplyst om av säljaren men kom ej upp i dom milen fören den gick sönder.Det var efter servicen som problemen kom med start och tomgång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: allroad cfmotor

anersimyra  
#253685
anders 3 skrev:Första service skulle göras vid 30 mil blev jag upplyst om av säljaren men kom ej upp i dom milen fören den gick sönder.Det var efter servicen som problemen kom med start och tomgång.
Ok, timmar gäller i vart fall för alla maskiner jag stött på. Startproblem: EFTER service ska såklart åtgärdas omgående utan kostnad. Men vad sa de angående " Lamellerna " :?: Pratar de lameller är något lurt, maskinen har en CVT koppling och inget annat. Jag ser att informationen angående drivning varierar mellan olika säljställen. Någon påstod att maskinen är utrustad med automatisk växellåda, helt fel, det är Honda ensamma om. Den har en en helt vanlig CVT koppling, variator alltså. Fick du se den brustna remmen :?: Vad var felet :?:
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: allroad cfmotor

axwell  
#253690 Första service vid 10 mil enl. ATV-Swedens serviceschema, sen 100 mil, 150 mil och 300 mil.
Remmen skall kollas redan vid 10 mil och vid behov bytas vid 150 mil enl. ATV-Swe., och vid 200 mil enl. manual.

Användarvisningsbild

Re: allroad cfmotor

anersimyra  
#253691
axwell skrev:Första service vid 10 mil enl. ATV-Swedens serviceschema, sen 100 mil, 150 mil och 300 mil.
Remmen skall kollas redan vid 10 mil och vid behov bytas vid 150 mil enl. ATV-Swe., och vid 200 mil enl. manual.
Då är ju saken klar.. :smile: Vår " olycklige " vän ska hållas helt skadefri i detta ärende. Jag skulle även anmäla ÅF för egenmäktigt förfarande, att tvinga någon att " lösa ut " en vara är olagligt. :x :x

Användarvisningsbild

Re: allroad cfmotor

anersimyra  
#253692 Han har uppenbarligen köpt maskin från en inkompetent ÅF, inte helt ovanligt när det gäller ATV SWEDEN :x :x

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).