Skördare

Sågmotor Parker F11-5 begagnat

8 inlägg 8908 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågmotor Parker F11-5 begagnat

Sunilorblede  
#210191 Hej.

Jag är (eller ja, kommer troligtvis bli snart då pengarna finns) på jakt efter en liten sågmotor, typ 5cc, från en skördare. Parker F11-5 eller motsvarande som jag ska ha till ett planerat hemmabygge av vedmaskin. Är det någon som har ett hum om vad ett rimligt begagnatpris för en sådan är? En ny är inte ens att börja räkna på för mig. Kan en motor som en maskinförare betraktar som "slutkörd" i skördaren funka för mig i en vedmaskin utan stora produktionskrav och oftast inte så grov ved eller är de verkligen helt slutkörda när dom plockas ur maskinerna?

Tacksam för svar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210323 En motor som slut enligt en produktionsinriktad entreprenör duger helt klart för vedsågning. Om den inte är skrot såklart:)

Användarvisningsbild

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

Sunilorblede  
#210327 Ja det var då som jag tänkte. Ingen som vet vad man kan tänkas få betala för en?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

Kse  
#210328 Ja kanske runt 3-4000 tusen för en beg.
Köpte nyligen en ny F11-10 och den gick lös på 12000:- + moms.

Användarvisningsbild

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

Sunilorblede  
#210329 Okej, tack så mycket för svaren! Någon som vet någon annan modell på såg motor med samma deplacement som man kan hålla utkik efter till liknande, eller lägre peng? Är dålig på vilka fabrikat som finns. Eller firmor som kan tänkas ha begagnade liggande?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

bodaedet  
#210653 Kolla med Koppom Maskin, de har nog en uppsjö begagnade från skrotade skördare.

Användarvisningsbild

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

Sunilorblede  
#211004 Okej tack för tipset.
Jag har slängt iväg ett mail till koppom, får se vad dom säger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågmotor Parker F11-5 begagnat

j-eg63  
#224369 Hur går det med sågmotorn något napp. På vad sätt tänker du driva hydraulpumpen? För att få ut bra effekt av en Parker F11-5 behövs 50 minutliter o minst 100 bar Hur högt har du säkrat om du tänker en elmotor :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar