Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Honda TRX 500FE DeLuxe

4 inlägg 4168 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Honda TRX 500FE DeLuxe

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180339 Hej på er alla experter och förståsigpåare!

Jag funderar lite smått på en Fyrhjuling och undrar om Hondas kampanj med en Honda TRX 500FE DeLuxe för 89 900 + m är en bra maskin som är vettigt prissatt?


http://www.hondamc.com/homc/templates/C ... 20462.aspx

Han jag snackade med idag rekommenderade Hondas egen vagn att ha efter, tror det var denna LT13 - Timmervagn


Är det en bra och vettig vagn? Och till vilket pris?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Honda TRX 500FE DeLuxe

halvproffs  
#180341 Verkar inte vara styrservo standard utan som tillbehör. Skulle inte vilja vara utan det nu när man är bortskämd med denna finess.

Avatar Fallback

Re: Honda TRX 500FE DeLuxe

-Tomas-  
#180357 Vi tittar också på Honda FE alternativt FPA (hydrostaten) med skogspaket. Dock verkar WH1-kittet skoj/bra med och man skulle vilja plocka det bästa ur båda. Dock förstår jag inte varför FE:n som ska vara helt ny inte finns att få med servo som du säger halvproffs, vad jag förstått det som så går det inte ens att välja till i dagsläget..

Är också intresserad av synpunkter på Hondas maskiner och utrustning. Har följt ATV-trådarna på forumet och tror att mycket har blivit sagt där men alltid bra att höra folks synpunkter.

Hörde förresten att Honda ska komma med en ny vagn med hydraulik inbyggt i själva vagnen för att tippa i sidled och bakåt. Ska ha boggie men samtidigt inte vara en ren skogsvagn, blev inte helt klok på det om jag ska vara ärlig. Det pratades även om ett samarbete med någon av de större hydraulvagnstillverkarna men vad och vilken framgick inte. Skulle komma mer info inom ett par veckor så vi får väl om det stämmer och vad vad det blir.

Avatar Fallback

Re: Honda TRX 500FE DeLuxe

BM 35  
#180361 Det som talar mot Honda är ju att det är lägre frigångshöjd än tex Polaris,,,men vill du ha en Honda så köp en det finns för och nackdelar med alla,,Hondas motorer är väll bland dom bättre,,

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).