Lokala forum

medlemsträffar lokalt i norden

5 inlägg 20489 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

medlemsträffar lokalt i norden

jan larsson  
#168928 hej medlemmar.

jag har funderat på någonting där man kan träffas fysiskt. då lite mer som träffar eller träffplatser lite runt om i landet (norden). där man med jämna mellanrum kravlöst o utan anmälan (kan behövas vid vissa speciella arrangemang) skall kunna komma o "snattra" av sig.

sen är tanken att besökarna skall vara med i att önska o hjälpa till att arrangera vad som skall ske på kommande träffar.

det kan vara olika teman, studiebesök eller bara enkla fika, grillkvällar, utflykter. m.m. idéerna står deltagarna för på den träff som de besöker.

meddelande om träffarnas när, var, hur, medtages eller ev. kostnad. det skulle kunna placeras på respektive plats under lokala forum.(men med gemensam rubrik som kort o gott kan vara medlemsträff + ämne + tänkt datum) fritt att besöka valfri träff.

jag tror nog att det skulle fungera. men sväva inte iväg för långt i tankarna. för det lär behövas någon på respektive plats som är lite som spindeln i nätet.

idéer är jag bra på. men spindel eller arrangör. njae. hjälper till gör jag gärna.

men spåna vidare här o är det någon som känner sig manad så ser inte jag något hinder till att inte dra igång.(börjar en så följer fler)



   TS
Avatar Fallback

Re: medlemsträffar lokalt i norden

jan larsson  
#168929 en enkel grillkväll har jag tänkt ha vid lämpligt tillfälle. kommer då att meddelas under lokala forum. med rubriken "medlemsträff grillkväll datum"

   TS
Avatar Fallback

Re: medlemsträffar lokalt i norden

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168981 låter som en trevlig idé :D lite grillkväll/knytkalas kanske. Skulle vara kul att träffa medlemmar IRL så att säga. Hoppas du får mer gehör för din idé men det är väl tyvärr kanske inte så många som vill vara spindeln i nätet

Avatar Fallback

Re: medlemsträffar lokalt i norden

4WD  
#169011 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:54, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: medlemsträffar lokalt i norden

jan larsson  
#169284
skogsbjörn skrev:låter som en trevlig idé :D lite grillkväll/knytkalas kanske. Skulle vara kul att träffa medlemmar IRL så att säga. Hoppas du får mer gehör för din idé men det är väl tyvärr kanske inte så många som vill vara spindeln i nätet
var väll ganska precis som jag tänkt. bäst är väll att börja försiktigt för att se om intresse finns.

det finns säkert flera som kan tänka sig att hålla i trådarna. även jag men inte själv.
om någon ser detta som intressant o kan tänka sig att hålla lite i trådarna eller hjälpa till. öppna då en tråd i er resp. lokala sida. så intresserade kan lämna ett pm:a å då endast pm för att visa att man menar det. så får inläggen i tråden vara allmänna.

4WD skrev:Fler idéer är t.ex. att ha en miniskogsdag med företag som visar sågar, kläder, verktyg, osv i utställningstält och i fält.
Skogsstyrelsen och nåt lokalt sågverk kanske är sugna.
Plant och hägnföretag likaså?
Det är lite jobb med det, men det kanske går att få några företag att fixa arrangemanget om skogsägaren står för platsen.
T.o.m mat och naturstig kanske kunde ordnas av något av våra sågverk?
ja se listan kan göras lång.

spåna gärna vidare på er lokala sida. men kolla även övriga lokala sidor efter tråden medlemsträff för tipps idéer eller upplägg. finns ingen så öppna en o kolla om intresse finns.

skrivfel justerat.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).