Skördare

1270e med 414 vs H14b med 561

4 inlägg 3081 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

1270e med 414 vs H14b med 561

tullan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138585 vilka är för resp nackdelarna med dessa maskiner? finns det nån avgörande skillnad? känns som att den gröna gör sig bättre i slutavv medans den blå blir smidigare i gallring pga aggregatet eller? Är John deere i närheten av Rottnes servicevänlighet? Vilken är billigast?
Synpunkter mottages!



   TS
Avatar Fallback

Re: 1270e med 414 vs H14b med 561

novis??  
#138589 priset är på pappret lika ca4m rottne är servicevänligare men den är låååångsom attan men fråga peter fohrselius han har väl haft 2h14 0några911 jag uplevde 414 som ett bra aggregat men 561 är nog bra i gallring sämmre grov gallring men jag är väldigtgrön så ett självklart val säg åt farsan affära med anders eriksson men kolla noga vart du ska få maskinen levererad :roll: jd ahr ej sådan service som komatsu utan dom kör ryska kolgruvsstuket på verksäderna (inomdittoråde) men väldigt bra resdelshålning

Användarvisningsbild

Re: 1270e med 414 vs H14b med 561

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138599 själv vill jag påpeka brunflo skogsmaskinservice hör till dom som håller bästa servicen här i mellan norrland, snabba o effektiva o bra kvalitet

Användarvisningsbild

Re: 1270e med 414 vs H14b med 561

masterchief  
#138602
novis?? skrev:priset är på pappret lika ca4m rottne är servicevänligare men den är låååångsom attan men fråga peter fohrselius han har väl haft 2h14 0några911 jag uplevde 414 som ett bra aggregat men 561 är nog bra i gallring sämmre grov gallring men jag är väldigtgrön så ett självklart val säg åt farsan affära med anders eriksson men kolla noga vart du ska få maskinen levererad :roll: jd ahr ej sådan service som komatsu utan dom kör ryska kolgruvsstuket på verksäderna (inomdittoråde) men väldigt bra resdelshålning

Min erfarenhet av 561 är att det går väldigt bra i grovgallring...
Vid medelstammer mellan 0.2 och 0.4 så vrålar stammarna bara igenom som de vore klenstam.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).