Skogsvagn (Huggarvagnar)

går det har huggarvagnen efter ford 3600

7 inlägg 4434 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

går det har huggarvagnen efter ford 3600

marcus_ford 3600  
#124917 Hej. Kanske skall köpa en griplastarkärra på 5 ton efter traktorn. Men måste man ha dubbla uttag eller räcker returen??? den har inte ramstyrning...



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: går det har huggarvagnen efter ford 3600

matte57128  
#124991 Tryck + retur räcker gott om det inte är ramstyrning på vagnen, tryck kopplas till det uttaget på ventilpaketet som är märkt "P" (pump) och returen till "T" (tank). Vad är det för vagn du tänker köpa?

Avatar Fallback

Re: går det har huggarvagnen efter ford 3600

marcus_ford 3600  
#125104 källefal som är runt 10-15 år

   TS
Avatar Fallback

Re: går det har huggarvagnen efter ford 3600

Nicke Nyfiken  
#125116 Rekomenderar att köpa en vagn med vagnstyrning även om du inte har så bred traktor så blir vagnen "bred" utan vagnstyrning, det är värt några 1000 lappar extra.

Vissa vagnar har vagnstyrningen på en ventil i hydraulpaketet så då räcker det med tryck och retur på traktorn.

H/Nicke

Användarvisningsbild

Re: går det har huggarvagnen efter ford 3600

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125427 Håller helt med Nicke Nyfiken, Ramstyrning är värt mycket!!

Avatar Fallback

Re: går det har huggarvagnen efter ford 3600

marcus_ford 3600  
#125477 den ska nästan bara köras i betesmarker för det blir knappy nån skada, så jag nöjer mej utan en så länge

   TS
Avatar Fallback

Re: går det har huggarvagnen efter ford 3600

marcus_ford 3600  
#125602 Nu har jag köpt en vagn:) det blev en källefall 3,5 tonare. Pumpen räcker gott till, var faktiskt bra tryck. Nu blir det tell att lära sej köra kranen bara

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).