Skogsarbete

praktikplats östergötland

11 inlägg 4398 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

praktikplats östergötland

Nordik  
#124272 Hej!

Jag går sista året på Vretagymnasiet. Jag söker praktik plats i norra östergötland i 6 veckor med start vecka 17. Jag letar främst efter skördare/skotare, men även annat kan vara av intresse. Jag bor i Norrköping och har tillgång till bil. Jag har tidigare haft praktik där jag kört både skotare och skördare. Mer info kan vi ta på telefon.

Skicka pm med telefon nr så ringer jag upp, eller skicka mejl till sondre_jakt@hotmail.com

Mvh!



   TS
Användarvisningsbild

Re: praktikplats östergötland

masterchief  
#124273 Har förslaget att ge praktikplats stöd gått igenom än?

Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

Nordik  
#124274 Glömde skriva att tips på entreprenörer tar jag också gärna i mot.

   TS
Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

Nordik  
#124275 lärarna på skolan har sagt att det går att få stöd för att ett företag tar emot praktikanter. jag har dock glömt bort vart man söker det. fast jag kan ju alltid fråga läraren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: praktikplats östergötland

masterchief  
#124278 Ta och fråga läraren, misstänker vetskapen om det hos företagenskulle underlätta väldigt mycket för att få en praktikplats.
Misstänker det var vi som talades vid på telefon häromdagen 8)

Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

Nordik  
#124282 jag får ta och göra det i morgon.

det stämmer bra det jag slog en signal till dig i fredags om jag inte minns fel.

   TS
Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

Nordik  
#124337 ersättningen för att ta emot praktikanter ska ligga på 5000 kr i veckan, kravet för att få den här ersättningen är att praktikanten får köra maskinen under större delen av praktiken.

dock är dessa uppgifter väldigt osäkra, och jag kan långt i från säga att de stämmer helt efter som att läraren jag fråga själv var väldigt osäker.

det bästa är att ringa till den skolan det berör och fråga.(det berör nog inte bara mig det här)

   TS
Användarvisningsbild

Re: praktikplats östergötland

masterchief  
#124338 Det här kommer att öka möjligheterna för givande praktikplatser.
Som det varit innan så har det varit boväggen för någon form av ersättning.
Stämmer det att som förslaget sade att skolan ersätter eventuella skador på maskiner mm?

Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

Nordik  
#124343 skadeersättningar vet jag inget om.

   TS
Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

1110D  
#125123 Vill du köra skotare så. Så kan det gå bra.

Avatar Fallback

Re: praktikplats östergötland

Nordik  
#127877 .........

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).