Socialt (mer om oss)

Sämsta vs Bästa köp

46 inlägg 20815 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#99547 Den här renutten är det: blog/totte/dieselnutte-har-kommit-hem_b-2676.html

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

masterchief  
#99548
totte skrev:Den här renutten är det: blog/totte/dieselnutte-har-kommit-hem_b-2676.html

Får verkligen hoppas den hamnar under bästa köp 8)
Dieselträsket är svårt att ta sig ur.....

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#99549 Det var där den hade hamnat tidigare och sen frågade nutte om den, så det var svar på hans fråga. Jovisst är den bäst, körde Opeln till stan igår, jisses man måste ju varva för att komma nånstans och då är den där Opel-1,6:an inte alls nån dålig motor, men det är ju inte en diesel!

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

svempus  
#99561 bästa köp som jag har gjort änsålänge är nog mina xenon kitt till extra ljusen på bilen skulle jag tro lyser som satan fast det bara är 35 watts xenon..

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99576
nutte skrev:
totte skrev:Annars just nu känns Renaulten med dieselmotor fortfarande som ett riktigt bra köp, aldrig haft nåt så trevligt att köra innan, får väl se vad jag tycker när den får några år på nacken.



Va äre för renault?


Är det inte lustigt så säg....

....att just nutte frågar om den sk. "Dieselnutte"?

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99582 Nog vare lite skoj att den hette just så renaulten, å det är en otroligt fin bil du köpt, har själv kollat på scenic som "fin bil" men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?! så jag får test köra min Kangoon ett par månader innan ja bestämmer hur man ska göra;)

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

flisshejk  
#99589 Var inte avundsjuk foton när du blir torr bakom öronen och vuxen liksom jag har du säkert ägt lika många bra att ha saker som jag. Håller med totte att det är en mänsklig rättighet med lite skryt, men det är ju grejer som kommit och gått under 50 års tid.

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

foton  
#99630 Ja du flisshejk torr bakom öronen har jag nog blivit fylde 66 föra gången! Åker för tillfället Land Rover Discovery.

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#99644
nutte skrev:Nog vare lite skoj att den hette just så renaulten, å det är en otroligt fin bil du köpt, har själv kollat på scenic som "fin bil" men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?! så jag får test köra min Kangoon ett par månader innan ja bestämmer hur man ska göra;)


Har hört sånt också, förra Meganen, bensin 1,6 årsmodell 00 körde jag i 8 år, å inte gick den sönder mer än andra jag haft, aldrig ett motorstopp. Var ett mickel med bromsköldarna bak, dom sprack av skakandet på dom usla vägarna här omkring. Fjäderbrott fram vid 19000 mil, inte ett dugg förvånad med tanke på tjälskotten här. Och bromsarna åt belägg, men det är inte så unikt för Renault precis. Samma avgassystem som när jag köpte bilen satt kvar när den byttes in. Mycket lite rost, och annars bara smågrejor som glappande kontakt till tutan och sånt. Mycket nöjd med alla milen med den. Så det blev en nutte till! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

stegmaster  
#99645
nutte skrev: men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?!

Det er nog mekanikere som har skiftat märkesvärkstad från Renualt til något annat, som säger så. :wink:
Tror inte det går att komma med någit skit på marknaden idag, då skulle nog Renualt ha varit borte för lenge sen.

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

totte  
#99650 Det finns ett gammalt rykte sen 80-talet och början av 90, då hade Renault verkligen problem med kvaliteten, men gjorde en rejäl uppryckning nån gång under 90-talet. Och såna rykten hänger gärna kvar.

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

inkazar  
#99651
nutte skrev:Nog vare lite skoj att den hette just så renaulten, å det är en otroligt fin bil du köpt, har själv kollat på scenic som "fin bil" men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?! så jag får test köra min Kangoon ett par månader innan ja bestämmer hur man ska göra;)


ja vet inte ja om kangoon är något att gämföra rättvist med, den ja kör 10-15 mil om dan i är seg att köra som tusan och har en över jäkligt hög ljudnivå, dock är det en 04a, du kanske har en nyare modell?

Bästa köp.. jadu, måste vara min ny införskaffade handsfree, vet itne namnet på den, men alla ja pratar med blir så chockade över att dom itne hör skotarn när ja pratar i den!

Sämsta då.. hmm... kanske en BMW 318, den havererade efter ett halvår, fast de är klart, man ska inte behandla en bil som ja gjorde med den, bakhjulsdrift+snöföre=död bil. nä ja kommer nog inte på nått som inte har levt upp till mina förväntningar, (kanske dom är för låga? :geek: )

Avatar Fallback

Re: Sämsta vs Bästa köp

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99655
inkazar skrev:
nutte skrev:Nog vare lite skoj att den hette just så renaulten, å det är en otroligt fin bil du köpt, har själv kollat på scenic som "fin bil" men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?! så jag får test köra min Kangoon ett par månader innan ja bestämmer hur man ska göra;)


ja vet inte ja om kangoon är något att gämföra rättvist med, den ja kör 10-15 mil om dan i är seg att köra som tusan och har en över jäkligt hög ljudnivå, dock är det en 04a, du kanske har en nyare modell?

Bästa köp.. jadu, måste vara min ny införskaffade handsfree, vet itne namnet på den, men alla ja pratar med blir så chockade över att dom itne hör skotarn när ja pratar i den!

Sämsta då.. hmm... kanske en BMW 318, den havererade efter ett halvår, fast de är klart, man ska inte behandla en bil som ja gjorde med den, bakhjulsdrift+snöföre=död bil. nä ja kommer nog inte på nått som inte har levt upp till mina förväntningar, (kanske dom är för låga? :geek: )



KAngoonen är just en 04, 1.5dci 80hk, å ja vet inte om ja fått nått speciellt ex, för ja tycker den är pigg som fasen å går tyst?!?! Men så beror väl allt på va man jämnför med, å som nån sa, ju dyrare däck på en gammal bil sänker ljudnivån lite iaf, kan ju ligga nått i det åxå...

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

Torparn79  
#99664
nutte skrev:
inkazar skrev:
nutte skrev:Nog vare lite skoj att den hette just så renaulten, å det är en otroligt fin bil du köpt, har själv kollat på scenic som "fin bil" men det märkliga är, att alla Mekaniker/reparatörer man pratar med säger att renault går sönder HELA tiden, pratar man med renault ägare så är dom skitnöjda?!?!?! så jag får test köra min Kangoon ett par månader innan ja bestämmer hur man ska göra;)


ja vet inte ja om kangoon är något att gämföra rättvist med, den ja kör 10-15 mil om dan i är seg att köra som tusan och har en över jäkligt hög ljudnivå, dock är det en 04a, du kanske har en nyare modell?

Bästa köp.. jadu, måste vara min ny införskaffade handsfree, vet itne namnet på den, men alla ja pratar med blir så chockade över att dom itne hör skotarn när ja pratar i den!

Sämsta då.. hmm... kanske en BMW 318, den havererade efter ett halvår, fast de är klart, man ska inte behandla en bil som ja gjorde med den, bakhjulsdrift+snöföre=död bil. nä ja kommer nog inte på nått som inte har levt upp till mina förväntningar, (kanske dom är för låga? :geek: )



KAngoonen är just en 04, 1.5dci 80hk, å ja vet inte om ja fått nått speciellt ex, för ja tycker den är pigg som fasen å går tyst?!?! Men så beror väl allt på va man jämnför med, å som nån sa, ju dyrare däck på en gammal bil sänker ljudnivån lite iaf, kan ju ligga nått i det åxå...

jag har en Kangoo som jag är riktigt nöjd med, en -98 som gått ca 17 000 mil..
fördelen med Kangoo'n är att man åker bekvämt i den, jag har inte hittat någon "hantverkarbil" i den storleken som är så rymlig som Kangoo'n..
att den sedan är billig i drift gör inget heller, de senaste 5 tankningarna har jag legat på 0,63 l/mil, mestadels korta resor till och från dagis och liknande, ca 5 km enkel resa..
Bild

Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

Kse  
#99666 Sämsta köpet måste vara en Pontiac Transport jag köpte i våras för att frakta ungdomar för fröning och plantering med, sista dan på sådden så la den av, konstaterade senare att det var kamkedjespännaren som lagt av och att kedjan kuggat... resten kan ni. Han köra 300 mil med den.

Bästa köpet måste nog vara 10 st folka pickisar jag köpte från en rörfirma i sthlm för några år sedan, var gamla modellen med motorn där bak (-89 -90) men alla bilar utom en var besiktigade och dom flesta hade nya C-däck.
Fick efter många om och men betala 10000:- +moms för alla bilarna. Rör firman hade ont om plats och dom nya bilarna var påväg in, när jag erbjödmig att ta med alla bilarna på en gång blev det affär.
Fick iväg 6 st på plats till en bäruppköpare ( har för synts i tv under senaste bärplockar rabaldret) tre körde vi upp till Kiruna och sålde och en fick killen som jag hade bilarna stående hos i Sthlm.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).