Motorsåg och handhållet

smörjproblem motorsåg partner370

7 inlägg 11859 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

smörjproblem motorsåg partner370

erhardt82  
#99096 Jag har problem med min partner370.
Av någon anledning kommer det inte fram någon olja till svärdet.
Jag har monterat isär maskinen och gjort rent. Bakom svärdet sitter ett bleck som är buckligt och täcker själva matningen från oljetanken. Jag misstänker att det är där själva problemet ligger, jag förställer mig att blecket borde vara tätt för att på så sätt skapa ett sug från oljetanken.
Är det någon som kan konfirmera min misstanke samt/eller om det finns någon lösning? Jag har tittat på sprängskissen och identifierat vad delen heter, men vis av tidigare erfarenheter vet jag att reservdelar kostar skjortan.

Mvh Erik



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: smörjproblem motorsåg partner370

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99109 Om du menar 370 (samma typ som 351/390) så är där oljepump.
Den levererar oljan till hålet innanför brickan/täckplåten.

Det ska vara rent o snyggt, inget skadat varesig täckbricka, gummi eller pump delar.

Användarvisningsbild

Re: smörjproblem motorsåg partner370

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99127 Täckbrickan spm heter 15 har många uppgifter o är ofta sönder spännd.
Då får huset på fan med vilket ger följen av att ingen olja hommer fram.

Avatar Fallback

Re: smörjproblem motorsåg partner370

erhardt82  
#102292 Tack för all hjälp! Det visade sig att det var några delar för matning från oljepumpen. Fick delarna förra veckan och nu är de utbytta samtidigt som övriga delar fick en ordentlig rengöring, den går finfint!
Ännu en gång - TACK!

   TS
Avatar Fallback

Re: smörjproblem motorsåg partner370

speja  
#290117 Har en Partner 351 som inte smörjer. Nu har jag hällt i lacknafta för att skölja rent. Det verkar rinna igenom, oavsett om motorn går eller ej (kommer ut ur den lilla slangänden i främre nedre hörnet bakom nr 15). Kan pumpen ha sådana feltillstånd?

Räcker det att ta bort 65-68 för att byta pump?
Hur får man bort nr 68 på ett milt sätt?
Var köper man pumpen?

Detta blir min första sågreparation.
/speja

Avatar Fallback

Re: smörjproblem motorsåg partner370

Brumsten  
#290127 Hej, oljepumpen i den här modellserien är av plast och drivs av en trådspiral på vevaxeln.
Om man använder veg-olja och sågen används sällan så stelnar oljan i pumpen.
Vid nästa start fördärvas plastkuggen på pumpaxeln och den är fördärvad för evgt.
Mao. en riktig skitsåg som ej gör någon människa glad, sågen som gett felköpet ett ansikte.
Dom kostar 99$ i USA.
Släng skiten och köp en riktig såg
Glöm inte och rösta!
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: smörjproblem motorsåg partner370

Huskyman  
#290137
Brumsten skrev:Hej, oljepumpen i den här modellserien är av plast och drivs av en trådspiral på vevaxeln.
Om man använder veg-olja och sågen används sällan så stelnar oljan i pumpen.
Vid nästa start fördärvas plastkuggen på pumpaxeln och den är fördärvad för evgt.
Mao. en riktig skitsåg som ej gör någon människa glad, sågen som gett felköpet ett ansikte.
Dom kostar 99$ i USA.
Släng skiten och köp en riktig såg
Glöm inte och rösta!
Ha de.

Oj, det var ord och inga visor!
(Jag var i alla fall och röstade ikväll... :mrgreen: )

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).