Ny Teknik och Elektronik

Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

73 inlägg 58413 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97615 Hej på er!!

Lite osäker på om jag är i rätt kategori, men det är ju handhållet i alla fall...

Funderar på en ny mobilm, då min gamla inte riktigt tål att ligga i en fuktig miljö :???:

Spana in denna länken, filtrerat på stöttålig och Blåtand...
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1 ... =s56353661

Man blir ju sugen på Sonim, men den verkar vara lite mer klumpig, och sen så var det väl någon modell som inte var så bra??

Någon som har testat någon tålig mobil? och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag har dåliga erfarenheter av telefoner utan lucka, då jag brukar lyckas med att pilla upp knapplåset och ringa någon när jag har telefonen i fickan... Finns det någon som har lite trögare knapplås / svårare att få upp...

Någon man skall passa sig för? då de inte håller vad det lovar gällande vatten och stöttålighet?



   TS
Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Agge_84  
#97618 köpte en samsung 2700 för ett par dagar sen fungera bra var också trött på min förra telefon som inte är gjord för det arbete man har den har blåtand bra batteri tid mp3 gav 1600spänn

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Agge_84  
#97619 Glömde skriva 3G med

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97621 Har du Bluetooth i huggarhjälmen/hörselskydden så kan du ha telefonen i en plastpåse, gjort så själv och det funkar bajsbra.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97625 Sonim är väl det enda rätta, om man skall ha en telefon som skall palla lite stryk och vatten...Dom är ju testade av olika målgrupper och har väl fått ett erkännande som "oförstörbara" i jämförelse med vanliga mobiler.
Äger ingen Sonim själv, utan har bara läst tester som har gjorts...Har själv en Nokia 3720 Classic som verkar hålla bra, och tåla regn och blöta...Än så länge i alla fall..
MvH. Ulf

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97632 Min Sonim X-1 har jag inte lyckats döda än trots tappra försök. X-2 modellen däremot var det krångel med så den drogs tillbaka. Hade en gummiklädd Nokia förut men den tålde inte att bli överkörd av en maskintrailer. Spinkiga grejor.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Skogshuggarn  
#97636
Skogsola skrev: Spinkiga grejor.


Onekligen!

Har fn en Samsung B 2100 som "jobbmobil", men tyvärr för kort utvärderingstid på denna.
Känns iaf "stabil",,,, dock inte SÅ stabil att jag slänger den under ett maskintrailerdäck :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97640
Skogsola skrev:Min Sonim X-1 har jag inte lyckats döda än trots tappra försök. X-2 modellen däremot var det krångel med så den drogs tillbaka. Hade en gummiklädd Nokia förut men den tålde inte att bli överkörd av en maskintrailer. Spinkiga grejor.


Medandra ord Sonim 1 och 3 ok / bra men man skall passa sig för sonim 2...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Mäki  
#97641 Jag har en Nokia 3720 Classic, den tålde inte fukt alls.
Blev blöt när det regnade och jag svarade på ett samtal.
Det tog flera dagar före den gick att starta efter det och när den kom igång
slutade tråd handsfreen och hörlurarna till radio att funka så jag måste använda Bluetooth.
Den verkar däremot tåla att tappas i golvet.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Dexxaz  
#97642 Har "hårdtestat" ett antal mobiler under åren som brunnsborrare,och Sonim är i mina ögon överreklamerat SKIT.
Finns ingenting som motiverar priset på Sonim, oavsett version så lever dom inte upp till reklamen.
Är däremot helnöjd med min Samsung B2100, att den har överlevt allt damm och vatten påminner om ett mirakel.
Finns att få tag i för runt tusenlappen och då kan man handla tre lurar i stället för en Sonim.....
Har iofs. inte färska priser på Sonim.....

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97933 Köpte också en samsung b2700 för några veckor sen, är riktigt nöjd. Ingen "kul" mobil men en bra arbetsmobil. Känns hållbar, men jag har inte gjort nått ordenligt test.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97936 iphone, ja jag är faktiskt seriös!

har inte haft en telefon som varit så tålig, haft en massa telefoner som man spräckt skärmen på, blivit fuktskadade med mera.... men iphonen har klarat av otroligt många timmar i skogen...... knapplåset går inte upp i första taget heller...

även en av röjjarna har haft en iphone under 2 röjsäsonger utan några som helst problem..


tyvärr värdelös batteritid!

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Skogshuggarn  
#98225 "Nytt är nytt", men batteritiden imponerar iaf på Samsungen,,,,åtminstonde i jämförelse med min privata Nokia.
Hur det är efter ett år återstår väl att se. :roll:
Har faktiskt även tappat den i plurret, men ingen tid eller djup att tala om, och det ska den
dessutom tåla.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

lillen73  
#98227 Jag har en sonim xp1 som är helt makalös!!! Tål allt! Rekomenderas!

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Skogshuggarn  
#98231
lillen73 skrev:Jag har en sonim xp1 som är helt makalös!!! Tål allt! Rekomenderas!


"Allt!",,,,

Låt Skogsola backa över den med maskintrailern så tror jag dig,,,, :wink: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).