Motorsåg och handhållet

Kan någon säga vad jag köpt för såg?

12 inlägg 5555 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94418 Detta låter lite otroligt men jag köpte en motorsåg igår utan att veta vad jag köpt. Det var så att min fru skulle till Karlstad vid en bensinmack fanns några Irländare och försökte få ut bensin på sitt kreditkort.
Detta gick inte så bra och automaten tog inte pengar. Efter tio minuters försök kom de till min fru och frågade om hon ville byta bensin mot en motorsåg. Så hon ringde till mig och jag var inte riktigt med på det var för jag visste inte vad de är för såg. Hur som jag gav henne lite tips om vad hon skulle kolla på och vi kom överens om 2800 inkusive moms för en fabriksny såg.
Nu till frågan vad har jag köpt?
Frugan läste upp vad det stod
German 650tx. 6,5 hourspower. Enligt irländara var den lisenstillverkad av sthil.
Är det inget att ha har jag köpt ett nytt svärd och kedja iallafall. Man måste våga.
Mvh Fredrik



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

ulfgustav  
#94419 Uppe i Jämtland har det förkommit en del konstiga erbjudanden, då har det gällt elverk till rena fantasipriser och fantasi prestanda som visat sig vara rena lurendrjeriet.
Jag hoppas au inte drabbats av något liknande, men 6,5 hk på en konventionell motorsåg verkar vara väl vidlyftigt för att jag skulle tro på uppgiften

Avatar Fallback

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

valtra a 72  
#94420 Tyvärr har du nog blivit lurad att köpa en kinasåg för dyra pengar- :sad:

Användarvisningsbild

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94421 För min del gör detta inget. Det är vad jag med tror. Då den funkar så kan jag ändå ha den och göra isvak med. Men jag kommer hålla er uppdaterade på vad det är förnågot. Jag är ju Husqvara fräls än då och kommer aldrig att lämna det märket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Torparn79  
#94422 ordna gärna en bild på denna så är det lättare för "proffsen" (mange m fl.) här att avgöra vad det är för såg..

jag är nog ganska övertygad om att valtra a 72 har rätt i sin spekulation..

men för det behöver det ju inte betyda att du har gjort en kass affär, om det stämmer med 6,5 hk så är det ju en rejäl såg till vedbacken och håller den ett par säsonger så har du ju inte plågat ordinarie såg i onödan..

Avatar Fallback

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94423 Var inte det här uppe nyligen?

viewtopic.php?f=112&t=7861

I värsta fall har du köpt en såg utan skyddsutrustning, tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94427 Många tack:
Detta ska jag kolla upp. Jag hör av mig när den kommer hem. Det ska bli kul. Kastskyddet funkar men jag vet inte om tröghets stoppet gör det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94429 Såg mot bensin för kortet inte funkar?

Jo det blir poäng för det i alla fall!

I övrigt så är det nog det roligaste i historien, tyvärr.

Kör så länge det går, se till att den är ren o välskött så svider det inte så mycket.

Användarvisningsbild

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

svempus  
#95672 dom har vart här i graphyttan och försökt sälja sågar med vad jag har hört...

Avatar Fallback

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

senmathal  
#95753 Någom som har kläm på varför det tycks vara så många Irländare som håller på med dessa lurendrejerier? Är det inte Irländare som far omkring och lägger asfalt med tvivelaktig kvalitet också? Är det samma gäng som dyker upp på olika ställen?

/Mats

Avatar Fallback

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95773 Kör och va nöjd med köpet Det är bättre att göra en affär än att ingen göra någon det grämer minst enligt mitt tycke.

Användarvisningsbild

Re: Kan någon säga vad jag köpt för såg?

Kippen  
#504274
senmathal skrev:Någom som har kläm på varför det tycks vara så många Irländare som håller på med dessa lurendrejerier? Är det inte Irländare som far omkring och lägger asfalt med tvivelaktig kvalitet också? Är det samma gäng som dyker upp på olika ställen?

/Mats

De måste ju ha något att göra på vintern ockdå :lol:
Mvh Kippen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).