gossebear skrev:ok jag skulle behövt en .404 kjedja som är klyvfilad alltså med 10graders filning som passar till 44'' svärdet.
Varför en klyvfilad .404 kedja, man får ju bara en massa sågspån med breda skär? Jag tycker att det blir för mycket spån redan med klyvfilad 3/8 Hobby som bara ger ett 6 mm-skär.
I morron tänkte jag kolla in bandsågverk hos Lennartsfors längs bort på slingan, bara för att bli lite avis, men jag tror inte att det lönar sig att byta med de volymer jag kör upp.
tor 31 maj 2007, 21:15#9312Det är samma drivhjul till 1,3 och 1,5 mm spår, det är bara om man byter delning man behöver byta drivhjul. Om du kollar på drivhjulet så är det breda hål. Tänk också på att vissa kopplingstrummor har inget löst drivhjul utan bara tänder, rejäl bredd där!
fre 01 jun 2007, 06:47#9321ok, bra ja då behöver jag ju inte byta drivrullen fastän svärd, sedan lär det bli lite halvsvårt att få tag på 1,3 .404 .... kjedja..
fre 01 jun 2007, 16:25#9332Jag har nyss kommit hem.
För er som var där vid 14:00, var jag den förvirrade skåningen som tragglade med Arboristen i Skogma montern...
fre 01 jun 2007, 18:41#9341skulle nästan hellre vart på Elmia, dom hade inte alls så mycket visning där på Maskin expon, mest uppställda maskiner som stod still, det som rörde sig var mestadels grävmaskiner
lyckades dock få tag i 2 husqvarna kepsar och 2 nyckelband (:
var dock himlasvårt att hitta Husqvarnas tält, det var väldigt litet och ingen stor flagga
fre 01 jun 2007, 19:04#9343Ngn fler än jag som tycker HVA's midjeröjare ser synnerligen opraktisk ut?
Lär ju fastna mer än en kvist i den bågen. Finns den till försäljning än?
fre 01 jun 2007, 19:27#9345Nja.. Du måste inte ha den bågen. Jag vet inte om den är i utbudet än. Det är nog inte HVA's uveckling..
Stihl's har ju inte det..
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).