Arbetskläder för skogen

Bra röjarbyxa.

33 inlägg 17717 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9326 kanske en dum fråga men
är det så att man inte ska/bör tvätta sina sågskyddsbyxor?
och isåfall är det likadant med röjarkläderna?

Var röjarblusen från Stihl typ vattentät lr nått sånt? Husqvarnas är väll bara bomull?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9328 Följ tvättråden dom står i byxorna så är det lungt !!

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9329 förstod inte vad alla symboler stod för,
hur tvättar du dina byxor kipp?

med eller utan tvätt/sköljmedel?

våran förra lärare sa att man inte ska tvätta dom för att sågskyddet förstörs :S

medans det stod nånstans att man ska tvätta byxorna för att hålla dom rena och så att sågskyddet inte kladdar ihop av all smuts, olja o kåda m.m ?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9331 Jag tvättar huggarbyxor mina rätt ofta, och jag tvättar mina utan sköljmedel !!
Enligt husqvarna skall du tvätta dom rätt så ofta, av anledningen du gav själv, så att sågskyddet inte klibbar ihop !!
Du märker ju själv när dom börjar bli fulla av kåda och olja !

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9337 jag köpte ju mina beg via blocket, dom är enligt tryck på tvättlappen från 95, det är sådant 9lagers tyg lr va de nu är,

ska köpa nya, men det är ju såklart roliga o köpa maskiner osv när man går på studiebidrag och inkomster från saker jag säljer


hur länge är dom godkända så att säga?

och jag undrar använder du tvättmedel?, temperatur? och centrifugerar du dom?

torktumla lr hänga?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9339 40 grader med centrifug, tvättmedel och luft torkning (hänger på lina) .

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9340 ska jag göra det, för jag har varit osäker på eftersom han sa att man inte skulle tvätta och Husqvarna skriver att man bör

vad tror dudå? ska ju givetvis köpa nya, blir nog Husqvarna pro-tech kanske men dom har ja hört går lätt sönder, så det blir stihls eller carlsönerna sen när jag köper nya

är dom säkra trots dom är tillverkade 95?

dom i skolan är tillverkade 05

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9344 Jag har ett par helt nya Pro tech mina gamla försvann från tvätt-sträcket när vi inte var hemma, och dom nya är mer förstärkta så dom kanske håller bättre :P
jag hade inte tid att beställe nya från carlsönerna därför blev det pro tech igen ,,,,,,

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9359 ursäkta men.. vad är de för svin som gör sånt? det är rent förjävligt att man inte får ha grejjerna i fred nuförtiden

en sak om dom sitter i sina stugor och pundar på men, varför stjäla saker? jo jag vet ju att dom behöver pengar o skit..

För att återgå till ämnet, hur stor skillnad tycker du det var på dina nya pro-tech ??

våran lärare Bengt som har pro-tech från i höstas har nu fått två små hål från grenar, vet inte när den nya förbättrade modellen kom?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9364 dom nya kom nog nu under våren mina "gamla" köpte jag i höstas har jag för mig ,,,,,,

Dom nya har starkare tyg över benens framsida som skall tåla mer stryk !

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9365 Du får väll återkomma med en rapport ang hur dom funkar
och hur länge dom håller :)

ser fram emot att få höra från dig Kipp :)

vad för jacka/tröja har du ?, pro-tech jackan?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9366 nej hag har den gamla jackan, kanske byter när den går sönder, men jag brukar inte byta saker som funkar :P

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#9403 Har nu över 25 arbetstimmar i Stihl kläderna och är mycket nöjd med funktionen på dem.
Enda som irriterar lite är att det skull ha varit ett "lock" över minsta sidobenfickan för det samlas lite "skrot" från röjskogen i dessa.
Hade tänkt köra idag också, men med över 25 graders värme hjälper det nog inte vilka kläder man än har, så det blev en "ledigsöndag" istället. 8)

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9415 okej ^^ det låter ju bra

Kipp vilken jacka har du? har du bild på den?

Användarvisningsbild
Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25318
Skogshuggarn skrev:Har nu över 25 arbetstimmar i Stihl kläderna och är mycket nöjd med funktionen på dem.
Enda som irriterar lite är att det skull ha varit ett "lock" över minsta sidobenfickan för det samlas lite "skrot" från röjskogen i dessa.
Hade tänkt köra idag också, men med över 25 graders värme hjälper det nog inte vilka kläder man än har, så det blev en "ledigsöndag" istället. 8)


Skogshuggarn, är du fortfarande nöjd med dina Stihl-byxor? Jag är själv på jakt efter några bra röjbyxor.

/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).