Fick tag i två begagnade 40 fots high cube containers, lite lagom misshandlade men rätt pris och nära till. Ska vid lämpligt tillfälle ställa dem parallellt med cirka 5m avstånd och börja klura på något sorts tak emellan, kanske överhäng nån meter så får vedsäckarna ett bo.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
#916035Har ett par kompisar som har gjort sin egen ved i många år, men nu är det slut, så jag har köpt lite prylar av dom som säkert hamnar hos några av mina sågelevar med tiden. När man är aldels grön och vill lära har man ju inte alltid för mycket penning att lägga i det som behövs, så då är det trevligt att hjälpa.
Syns inte så bra, men det är en MS 260 och en MS 170, båda i mycket bra skick. Sen är det några timmersaxar, ett par brytjärn, några kilar och ett par kombidunkar, sågskyddsbyxor og kängor.
#916696Du ger dig visst inte.. Men jag förstår att det känns tryggt att hålla sig till samma problem som man känner till... 😉 (Ursäkta, kunde inte låta bli)
Den ser fin ut! Svårt att hitta bättre skåpbil än transporter, och bilar ska ju vara Tyska.
Izuzu dmax kanske har mindre rostproblem än navara, jag har sett en del riktigt fina ex med låga mil som inte varit så dyra när jag kollat runt på blocket.
Williamm skrev:Du ger dig visst inte.. Men jag förstår att det känns tryggt att hålla sig till samma problem som man känner till... 😉 (Ursäkta, kunde inte låta bli)
Den ser fin ut! Svårt att hitta bättre skåpbil än transporter, och bilar ska ju vara Tyska.
Izuzu dmax kanske har mindre rostproblem än navara, jag har sett en del riktigt fina ex med låga mil som inte varit så dyra när jag kollat runt på blocket.
Jo ja gillar transporten skarpt trotts motorproblemen. Den här är inte omlackad men väl bättrade i nerkanten. Den ser väldigt bra ut för sin ålder (2014). Denn ja redan har blev omlackad i samband när ja köpte den i nerkant å de höll inte länge.
Alla bilar ja kollat på från 2011 till 2014 (tillverkade då) är de bytt motor på. De har varit egr kylaren som spökat.
De finns ju andra bilar tex passat med i princip samma motor men med annan typ av egr kylare å dom verkar ha klarat sig.
Ja har ju 2 kompisar som kör Mercedes Vito men de är inte detsamma som transporten tycker jag.
Joo ja fundera på vad ja skall ersätta navaran med. Grabben har ju en izusu 2018 som har passerat 20 tusen mil å de enda på den har varit fjädringen. Dom har ju skrutit med att dom lastar mycke men de har bytts på garanti flera gånger men nu sist köpte han nåt Kit själv för nånstans runt 18papp plus moms å de verkar han nöjd med.
I dag hade jag tänkt mig en tur för att titta på olika båtmodeller för att eventuellt slå till framåt våren. Men Margareta överraskade både mig och försäljaren genom att genast slå till på det första objektet för dagen..😂
I dag hade jag tänkt mig en tur för att titta på olika båtmodeller för att eventuellt slå till framåt våren. Men Margareta överraskade både mig och försäljaren genom att genast slå till på det första objektet för dagen..😂
Så nu blir det alubåt, @anersimyra - mycket bra val. 👍 👍 All ära till gamla träbåtar, men de änder alltid upp som projekt vår och höst. Vuxit upp med sådana och är genomvaccinerad emot dom 👎 Sista båten min var alu och behövde bara lite tvätt om jag orkade. Enda man behöver är en kurs i att svetsa aluminium om man envisas med att hitta stenar i havet 🤣 🤣
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).