Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2470 inlägg 966203 visningar 177 följer Svara, dela mm...  
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Boman  
#914335Dagens uppdatering! Isoleisoleringen tog tyvärr slut. Så får införskaffa mer till i morgon

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Boman  
#914483Nu är vi inne på slutspurten. Plåt på väggar och tak fönster är i . trallgolv på plats.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Smäller upp timringen jag köpte för nåt år sedan, tips till andra är att
håll timret torrt och jobba bara i solsken.

Användarvisningsbild

Boman  
#914644Nu är åtelkoja på plats i skogen. Den har även fått en namnskylt. Solcell på taket som laddar bilbatteriet. All el är dragen. Blev lite överdrivet dena gången också men det är alltid kul att gå "all in" . Matta på golvet i taket sate vi bara vindy istället för skivor blir mer dämpat ljud.

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#914675Snyggt. 👍😃

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#914687Efter några år där jag har gjort olika saker för att det inte skulle blåsa regn eller snö in på
vedstappelen, fick jag omsider energien till att göra en rad dörrar som skydd.

Hängslade två och två ihop så de inte tar upp så mycket plats när dom öppnas. Annars
skulle det bli svårt att bära in och hämta när det kommer snö.

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
JensSkoog skrev:Efter några år där jag har gjort olika saker för att det inte skulle blåsa regn eller snö in på
vedstappelen, fick jag omsider energien till att göra en rad dörrar som skydd.
1786217761_2026.08.08_vedorer.jpg

Hängslade två och två ihop så de inte tar upp så mycket plats när dom öppnas. Annars
skulle det bli svårt att bära in och hämta när det kommer snö.

Det blir bra med vikportar. 👍 😀

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#914691Tack, @Vedmaskn 😀
Vikportar var just det ordet jag inte kände till - Svårt till tider med två språk som
är så lika och på samma tid så olika i småsaker

jannee  
#914697Vikportar i all ära, men skjutdörrar är mer optimalt om risken för snö är överhängande.
T.ex mina logdörrar är numera skjutbara - de hänger där de hänger, slår aldrig igen eller vill bli skeva 😀
Gäller bara att hålla den nedre skenan ren.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
jannee skrev:Vikportar i all ära, men skjutdörrar är mer optimalt om risken för snö är överhängande.
T.ex mina logdörrar är numera skjutbara - de hänger där de hänger, slår aldrig igen eller vill bli skeva 😀
Gäller bara att hålla den nedre skenan ren.

Håller med, men om jag hade gjort skjutdörrar så hade det varit nödvändigt att dra taket
ut tio centimeter och då skulle jag hamna över gränsen emot kraftgatan. Eftersom min tomt
bara är på 475 kvadratmeter, måste jag planera noga och använda alla utrymmen på bästa
och mest effektiva sätt. 😀

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).