sön 14 jun 2026, 19:54#912361Hej!
Nån som har erfarenhet av P-Lindbergs Ahead släntklippare?
kollar lite på denna:
https://www.p-lindberg.se/ahead-slaghac ... fnPPA5CQpr
Var ju aningens bättre pris på den nu
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Släntklippare Ahead?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 15 jun 2026, 12:43#912384Jeg har sett litt på de til en minitraktor, men har ikke testet selv. Det stod om Ahead beitepussere i ett norsk magasin for ei tid tilbake. Der ble det i alle fall gitt gode tilbakemeldinger.
Det virker som at de er veldig solid laget og mye tyngre enn en del konkurrerende produkter.
Har dog kjøpt andre maskiner fra P-Lindberg som har vært bra.
Det virker som at de er veldig solid laget og mye tyngre enn en del konkurrerende produkter.
Har dog kjøpt andre maskiner fra P-Lindberg som har vært bra.
mån 15 jun 2026, 19:32#912400
Nej, jag ska provmäta lite på traktorn o slaghacken jag har(med sidoförskjutning) och jämföra, finns bra skiss med mått på den nedladdningsbara manualen på sidan.
Bert1 skrev:Har du kollat så den kommer utanför traktorn med hela aggregatet?
Nej, jag ska provmäta lite på traktorn o slaghacken jag har(med sidoförskjutning) och jämföra, finns bra skiss med mått på den nedladdningsbara manualen på sidan.
TS
tis 30 jun 2026, 21:21#912888Köpte en och är nöjd rejäl och med fjädrande påkörningsskydd
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 01 jul 2026, 14:36#912897Har en liknade maskin. Klipper vägrenar på skogsvägar.
Fick byta släpskon på den sida som går i väggruset.
Kinesjärnet försvann 🙂
Har bytt ut slagorna till y-slagor, gjutjärn håller dåligt
vid stenar 😉
Fick byta släpskon på den sida som går i väggruset.
Kinesjärnet försvann 🙂
Har bytt ut slagorna till y-slagor, gjutjärn håller dåligt
vid stenar 😉
sön 05 jul 2026, 19:39#913052kul, att den ändå verkar ok, jag har en td5.85(81hk) som jag nu kör en äldre epoke som har 2.4m klippbredd, o det är ju inga problem, velar lite på 200 eller 220 bredd, att orka driva den borde väl inte vara några problem, frågan är om om den är för tung, rekommendationen är 90hk till 220 bredden.
TS
sön 05 jul 2026, 20:19#913056
Sådan skulle man haft.Nu drar man omkring med en jf 132.
Skapa konto
grålle-68 skrev:Det är smidigt med 430 och den orkar driva den men är det mycket uppför vill framhjulen lyfta
Sådan skulle man haft.Nu drar man omkring med en jf 132.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
lör 11 jul 2026, 00:34#913226Nu är den monterad o provkörd, funkade hur bra som helst på traktor, var tur att ja valde den större 2,2m.
Här är en lite film efter montering o lite provkörning.
Här är en lite film efter montering o lite provkörning.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).