Arbetskläder för skogen

Hängslen

8 inlägg 742 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Hängslen

Bax  
#911946Hängslena har gett upp till både huggarbyxorna och hojbyxorna. Stretchen har blivit en meter längre typ.
Vart hittar man bra hängslen? Finns det "stumma" hängslen? Vill man ha det?

TS
Användarvisningsbild

Re: Hängslen

anersimyra  
Bax skrev:Hängslena har gett upp till både huggarbyxorna och hojbyxorna. Stretchen har blivit en meter längre typ.

Hängslena som säljs av engelbert & strauss är både breda och tämligen stumma.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#911953Handelsboden har hängslen.
Hur de är i skogen vet jag inte

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#911990Har hängslen från både Stihl och Fristads och de har varit bra nog för mig i vart fall.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
Bax skrev:Hängslena har gett upp till både huggarbyxorna och hojbyxorna. Stretchen har blivit en meter längre typ.

Oregons hängslen.Bättre än stihl,hqva,jonsered.Jonsered snyggast dock.Liksom deras sågar.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Odalbonden skrev:

Oregons hängslen.Bättre än stihl,hqva,jonsered.Jonsered snyggast dock.Liksom deras sågar.

Spännena på kamratens oregonhängslen låser inte fast hängselbanden. I övrigt har jag justerspännena på samtliga mina hängslen placerade i ändläget på ryggen och det på samtliga märken..🤣

alias  
#911999För mitt inre ser jag hur herrarna, i brist på tillförlitliga hängselmodeller, står och velar mellan att följa Gunnar Strängs eller Valfrid Lindemans exempel... 😂

Ursäkta trådkapningen. Gillar för övrigt också Oregons hängseln bättre än HVA:s.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Bax  
1780899903_straeng.jpg

Har både HQV- och Oregon-hängslen, upplever samma som Anersimyra, spännena är bak i vekryggen snart.
Funkar det med "stumma" hängslen, eller kommer man bli förbannad på att brallorna åker upp och ner då?

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).