HannuRöj skrev:Varg eller lådjur?
Boda finns i enorma mängder vilket nu är bara bra med tanke på skogsföryngring. 😀
Apropå, ”lådjur”..😛👍
HannuRöj skrev:Varg eller lådjur?
Boda finns i enorma mängder vilket nu är bara bra med tanke på skogsföryngring. 😀
anersimyra skrev:HannuRöj skrev:Varg eller lådjur?
Apropå, ”lådjur”..😛👍
Slurfi skrev:
Jag var på Norra Skogs årsstämma i Umeå i fredags och där utdelades årets Skogens Oskar
till en som jobbat mot antidemokratiska aktivister och för äganderätt, brukanderätt och skogsbruk i allmänhet.
Nu efteråt inser jag hur stort detta var.
Jag borde ha tryckt hennes hand och gratulerat till priset för hennes duktiga arbete för oss alla.
Elis76 skrev:Slurfi skrev:
Jag var på Norra Skogs årsstämma i Umeå i fredags och där utdelades årets Skogens Oskar
till en som jobbat mot antidemokratiska aktivister och för äganderätt, brukanderätt och skogsbruk i allmänhet.
Jag borde ha tryckt hennes hand och gratulerat till priset för hennes duktiga arbete för oss alla.
@Slurfi
Du tänker på Ida??
Slurfi skrev:
JensSkoog skrev:Idag gjorde 42 ivriga ungar, 11-12 år gamla, visit i skogen.
Jag ansvarade för plantering av gran med dom.
Delade klassen i fyra och varje grupp jobbade i förtio minuter, två och tre tillsamman.
Måste säga att jag blev imponerad över hur ivriga och duktiga dom var.
Berättade för dom att om 50-60 år så kan det vara att dom får sitt
skrivpapper och toapapper från det dom jobbade med idag.
Hygget där vi jobbade har tagit sig lite varierande, så det
här är tredje runden med stödplantering.
Denna snygga granen planterades med ungar tre år tillbaks.
alias skrev:Är det snytbaggeproblem som förorsakat behovet av stödplantering, eller något annat?
Tyckte att det såg ut som något vitt på plantorna, som jag tolkade som mekaniskt snytbaggeskydd.
MVH
Alias