Arbetskläder för skogen

Byxor Klass 2

9 inlägg 4689 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Byxor Klass 2

Dennistennis  
#47761 Husqvarna har två modeller, nya midjebyxan f24 och ett par hängselbyxor i varselfärg. -Vilka andra klass 2alternativ finns?



   TS
Avatar Fallback

Re: Byxor Klass 2

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47766 Spørsmålet er vel om man trenger mer en klasse 1. Om du setter sagen i benet med maks fart på kjeden er det kanskje en ide å ta et lite kurs i sikker arbeidsteknikk. :wink: Men det var jo ikke det du spurte om. :-s

Användarvisningsbild

Re: Byxor Klass 2

buster67  
#47803 Klass 1 är 20ms ,klass 2 24ms och klass 3 28ms :wink: Tror stihl och jonsred har ochså .Har sälv stihl och skal byte til husqvarna :grin: Stihl sina går upp och det gör inte dom til hva :wink: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Byxor Klass 2

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47827 Det är på väg ett nytt klädsortiment från hva .... det kommer nog så fort dom har tömt lagren på det gamla :!:

Avatar Fallback

Re: Byxor Klass 2

Huggis  
#47951 Har prövat klass2 brallorna, tyngre, styvare, sämre.

Vad du vill ha är en lätt rörlig byxa som gör att du har energi och ork att ta det där extra steget för att aktra dig från tex fallande grenar.

Jag har mkt svårt att förstå dom som använder dessa byxor. Vi som sågar dagarna i ända vi har ialf inget behov av stela orörliga betungande kläder.

Husqvarna verkar tro att alla skogsarbetare är 2 meter långa 120 kilos muskelbiffar som inte kan drabbas av förslitningsskador.

Jag hatar Husqvarna. Det tog en hel folkstorm för att idioterna skulle återinföra 372:an.

Vad ni än gör, köp inte husqvarna för då får ni bara skit tillbaka i slutändan.

Se tex på oregon som slutat tillverka 73LP kedjan, spelar ingen roll vad vi användare säger om ersättaren. Dom har monopol på all kedjetillverkning i världen, dom kan nu sälja vilka produkter som helst, för vi kunder har inga andra alternativ kvar längre.

Användarvisningsbild

Re: Byxor Klass 2

swe#kipp  
#47964 Huggis har du provat den nya klass2 eller om det klass3 byxan som Hva och Jred kom med förra året tror jag det var ,, skall vara i stretch ungefär som deras protech byxa vilken jag har själv och är nöjd med smidig och lätt :)
är bara nyfiken har inga planer på nå tyngre byxor än så !!

Huggis kolla denna tråd ,,, http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?f=12&t=3653&start=30

Användarvisningsbild

Re: Byxor Klass 2

Jerrka  
#90739
sågmek skrev:Det är på väg ett nytt klädsortiment från hva .... det kommer nog så fort dom har tömt lagren på det gamla :!:



Menar du att det kommer nyare (ev mer fit) än tecnikal :?:

Avatar Fallback

Re: Byxor Klass 2

Nonkan  
#90758 Technical är en del av nya sortimentet. Nya sortimentet är alla grå/orangea kläder, classic, functional och technical. Förut var kläderna blå/orange men allt det är nog utfasat nu.

Användarvisningsbild

Re: Byxor Klass 2

Jerrka  
#90903
Nonkan skrev:Technical är en del av nya sortimentet. Nya sortimentet är alla grå/orangea kläder, classic, functional och technical. Förut var kläderna blå/orange men allt det är nog utfasat nu.



Tur! Jag som var och köpte ett par oranga tecnikal idag(dom satt mer fit och var tunnare än mina gammla, så jag är nöjd) + ett par granngårds huggarkängor + ultavision galler till hjälmen och en sån där "inte söla bränslepåfyllningspip", som passar direkt på 5-liters dunken :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).