lör 31 jan 2026, 17:59#905563Sådär, mycket chili och vitlök för att hålla förkylning och influensa på avstånd.
Det verkar som att ursprungsfrågan kom ur fokus och det kan sägas att jag inte har koll på Norrhälsinge. Det är väl tjugo mil till dess verksamhetsområde. Men jag frågar för att jag vill veta. Att analysera sina affärskontakter kan vara viktigt.
Felet som Ramsele och Skaraborg gjorde var att blanda in sig i industrier. Men det vet jag inte att Norrhälsinge gör? Dock finns det ju en risk att ha kvar pengar som insatskapital och då vill man gärna veta om det är ett stabilt företag eller inte.
Är föreningen mer effektiv än andra skogägarföreningar? Det har ju inte varit nån paradgren historiskt sett. Möjligen kan man titta på Nätraälven? Så frågan hur svåra tider påverkar en liten förening är intressant. Finns det god soliditet för att överleva dåliga tider? Har man långa och lukrativa avtal med virkesköpare? Är man snabb att ändra priserna om man får mindre betalt för sin råvara? Vore intressant om nån med insyn kunde svara.
Jag är inte intresserad att höra någon med nån käpphäst som ska framföras i alla möjliga och omöjliga sammanhang!
Jag tror att Norrhälsinge kommer att få ett stålbad i samband med stormfällningarna som påverkar virkesmarknaden i Gävleborg. Men man kan ju hoppas att de klarar av detta!