Sågverk (mindre)

Vad tar man betalt för sågad ek?

4 inlägg 1325 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Vad tar man betalt för sågad ek?

Pålle82  
#903009Hej allihopa o god fortsättning:)

Har fått frågan o såga fram 4st 6x6" 3meter långa stolpar i ek.
Hittar inget på nätet o jämföra med.
Ska man räkna på sågad m3 o ha ett riktpris på 7000kr + moms per m3?
Har en logosol jigg till motorsågen.

Vad tycker ni på forumet?
Vet att priser kan vara lite känsliga så ni kan ju höfta lite lagom om det känns bättre:)

MVH/Pålle

TS
Skogma
Användarvisningsbild

Re: Vad tar man betalt för sågad ek?

Hypro450xl  
Pålle82 skrev:Hej allihopa o god fortsättning:)

Har fått frågan o såga fram 4st 6x6" 3meter långa stolpar i ek.
Hittar inget på nätet o jämföra med.
Ska man räkna på sågad m3 o ha ett riktpris på 7000kr + moms per m3?
Har en logosol jigg till motorsågen.

Vad tycker ni på forumet?
Vet att priser kan vara lite känsliga så ni kan ju höfta lite lagom om det känns bättre:)

MVH/Pålle

När jag sågar och hyvlar tar jag samma pris som Byggmax. Man måste ju ha betalt för sitt arbete.
Har du någon prislista på sågat virke kan du väl länka den.

Användarvisningsbild

Pålle82  
#903086Detta är det närmsta jag har hittat, dock är detta finsågat. Det vi har är ju en jigg till motorsågen.

TS

jakobn  
#903764Hej jag handlar en del med sågad ek, det mesta sågar jag själv.
Prisbilden ligger mellan 14 och en bit över 20 000kr m3 plus moms. 14000 gäller speciella affärer eller sämre virke.
När jag budgeterar virke inför ett projekt lägger jag mig mellan 18 och 20 0000kr m3 plus moms. Det kan då vara virke från eget lager eller inköpt från kollega i branschen.
Snackar vi plank och brädor kan priserna vara betydligt högre, men vet också att en av de större småsågarna tar runt 25000kr m3 för grövre ämne typ 6x6.

Det finns ingen i sverige som kan såga och sälja ek för 7000kr och fortfarande ha möjlighet att ta ut någon slags lön, men gör du det för nöjes skull eller vill göra kunden en tjänst bör inte 7000 vara något problem.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).