Skogsröjning

Vilket Märke på filarna har ni

32 inlägg 18986 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilket Märke på filarna har ni

stihl  
#67945 Har provat stihl ,oregon och nu har jag HVA filar men dom verkar vara skiftande kvalite på en del är som att fila med ett rundgärn tar inget....Oregon tycker jag är bäst



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

stihl  
#68352 Verkar vara ett ointressant ämne

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

mrlynx  
#68369 Pferd numera efter att jag har införskaffat deras filmall. Tidigare körde jag oregon filar.

Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89797 Kan hålla med om att oregons filar är bra. Det bästa är och köpa storpack både för att det är billigare samt att det är skönt att veta att man har filar ett tag framöver.
Senast redigerad av valmet901 mån 25 okt 2010, 20:55, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vilket Märke på filarna har ni

Kse  
#89800 Kör med HVA och håller med om att kvaliten är skiftande, en del filar känns som om dom är ju slut efter en filning.

Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90519 Hur många gånger får ni en fil att räcka ? Råkar ha fått känslan av att jag byter fil lite för sällan, för är ju inte alls samma bett i dom när man har använt dom x antal ggr :???:

Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

BM 35  
#90552 Ja finns väll ingen som kan säga när du ska byta fil

Det märker man ju efter ett tag att inte det händer något då du filar

Men har du fil av dålig kvalitet så byter du oftare,,Hade HVA filar i höstas och en del av dom verkade slö redan första gången

Användarvisningsbild

Re: Vilket Märke på filarna har ni

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90555 själv kör vi med oregon storpack, att köpa hvas 2 pack filar blir väldigt dyrt i längden...

vi brukar byta efter några veckor, ännu tidigare om det blivit mycket stensågning... sen när man kör med filmall är det viktigt att man snurrar runt filen så att man använder hela filen och inte bara halva...

Användarvisningsbild

Re: Vilket Märke på filarna har ni

swe#kipp  
#90559 kör nästan bara med Vallorbe eller Oregon (deras filar görs av Vallorbe) tycker dessa har varit bäst av dom märken jag provat , Hva, Öberg, Pferd och några andra udda saker :)
Stihl's tycker jag också är toppen men dom brukar vara lite dyra ,,,,,,,,

Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

BM 35  
#96101 Vallorbe filar var köper du dom

Användarvisningsbild

Re: Vilket Märke på filarna har ni

swe#kipp  
#96103 skogma har haft dom har jag för mig, jag har köpt mina via en bekant så jag har inte så god koll om jag skall vara ärlig :P
men oregons filar görs av vallorbe så köp dom, dom köper jag oftast nu för tiden :)

Användarvisningsbild

Re: Vilket Märke på filarna har ni

anersimyra  
#99791 Hva filarna måste vara kinaskit,pferd finns ej längre i stockholm,men jag har en packe ÖBERGARE kvar, tittar på och klappar dom ibland he he he.

Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

röjjare  
#104666 Håller med ovanstående HVA filarna av senare år är rent skit.

Avatar Fallback

Re: Vilket Märke på filarna har ni

bema  
#105080 Har haft Hva filar innan men sprang på Öbergsfilar till ett vettigt pris på en Tysk skogsmässa. Snart slut men det är snart mässa igen i Tyskland. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vilket Märke på filarna har ni

Skogshuggarn  
#105091 Kör en hel del med "Nicholson" filar från "Cooper Tools".

Luna är åf för dem i Sverige,,,,

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).