Motorsåg och handhållet

filmall 325 lpx

30 inlägg 10231 visningar Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

filmall 325 lpx

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89694Någon som vet om det går att få tag i en rullmall typ hva till 325 LPX kedjorna,heter H21 på hva-språk.H21 kedjorna finns ej med på hva`s hemsida i sverige,men dom finns bla i usa och canada,så filmall till dom borde finnas att få tag i!

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: filmall 325 lpx

swe#kipp  
#89704tror inte det finns nån rullmall till den från hva, jag har pratat med en ingenjör på oregon som skulle ta det vidare ,,,, om det blir nått med det vette tusan men lika bra framföra det :)

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#89705Jag tror att windsor/bacho har en mall som passar till chisel kedjor ,, men Mange har nog mer koll på det skulle jag tro !!!

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89721Windsors passar till Windsors kedjor. Inte X serien från Oregon.

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#89747jo men tänker att den borde ge rätt vinklar på tanden ,,,,, kanske inte optimalt men bra ?

Användarvisningsbild

#89757Det stämmer inte med höjderna i fram o bak kant på tanden. De är olika i Windsors kedjor o X serien (i alla fall ett tag till).

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#89762okej ,,, tror du dom kommer med en mall som passar den ändringen då ??

Användarvisningsbild

#89764Enligt de som var på Oregon mötet ett par veckor sen så fanns inte X mallar i planerna.
Senast redigerad av Mange sön 25 apr 2010, 08:29, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#89769bra det ,,,vore ju inte dumt med rullmallar till alla .325 chisel och semichisel !!!

Robertberg  
#89773Framför allt för de konsumenter som inte kan frihandsfila!
Och däribland jag..

Användarvisningsbild

#89782Jag såg jag missat "te" efter "in".
Nu rättat o visar då att det inte finns i planerna.. Inte då jag frågade i alla fall.

Robertberg  
#89788Mange, nu gjorde du oss besvikna... ;)

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89847Finns det verkligen inte marknad för rullmallar till alla kedjetyper? Jag saknar till stihls kedjor.
De som är vassa på frihand torde vara på utdöende.Kvar blir vi hobbyhuggare som behöver mall.

/Nisse

Robertberg  
#89850Fungerar Atopmallen till alla kedjor?
Är alltså Atop .325-mallen kombatibel med alla .325 kedjor? Och likadant med 3/8?

Den blir ju genast ÄNNU mer intressenat om det är det enda sättet att fila LPX/BPX/RSC med mall (om man undantar mallarna man sätter direkt på filen?).

Användarvisningsbild

swe#kipp  
obantteg skrev:Fungerar Atopmallen till alla kedjor?
Är alltså Atop .325-mallen kombatibel med alla .325 kedjor? Och likadant med 3/8?

Den blir ju genast ÄNNU mer intressenat om det är det enda sättet att fila LPX/BPX/RSC med mall (om man undantar mallarna man sätter direkt på filen?).

jadå den funkar på dom kedjorna, själv gillar jag den bäst på BPX och filad på det viset upplever jag att den sågar ifrån en rundfilad LPX

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).