Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14872 inlägg 4195730 visningar 231 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens prestation

isteskog  
anersimyra skrev:I dag lyckades jag med konststycket att träffa en eltråd med toppen på pekfingret när jag trimmade utefter en stängslad hage. Några små ”nyp” hade jag under dagen fått i vänsternäven när riggröret gick mot tråden, det var dock inget märkvärdigt. Men jävlar i helvete vilken jävla smäll jag åkte på när pekfingret anslöt mot tråden..⚡️⚡️⚡️😵‍💫 det kändes som att bli klubbad över överarmen med ett baseballträ och det började omgående värka i fingret, och nu drygt sex timmar senare så sitter värken i. Satan i gatan, om man i stället för fingret, råkat ansluta staken mot tråden..⚡️⚡️⚡️⚡️💫😵‍💫🤣
Då har innebörden av ordet "ståfräs" fått en mening..... 😁

Användarvisningsbild

anersimyra  
isteskog skrev:
anersimyra skrev:I dag lyckades jag med konststycket att träffa en eltråd med toppen på pekfingret när jag trimmade utefter en stängslad hage. Några små ”nyp” hade jag under dagen fått i vänsternäven när riggröret gick mot tråden, det var dock inget märkvärdigt. Men jävlar i helvete vilken jävla smäll jag åkte på när pekfingret anslöt mot tråden..⚡️⚡️⚡️😵‍💫 det kändes som att bli klubbad över överarmen med ett baseballträ och det började omgående värka i fingret, och nu drygt sex timmar senare så sitter värken i. Satan i gatan, om man i stället för fingret, råkat ansluta staken mot tråden..⚡️⚡️⚡️⚡️💫😵‍💫🤣

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ”ståfräs” hade förstås blivit den omedelbara effekten snabbt följt av en omedelbar och oåterkallelig ”döpick”..😧

Användarvisningsbild

fiskarejocke  
anersimyra skrev:
isteskog skrev:

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ”ståfräs” hade förstås blivit den omedelbara effekten snabbt följt av en omedelbar och oåterkallelig ”döpick”..😧

Haha, kommer själv inte ihåg hur ”den” reagerade, men behagligt var det iaf inte😀

Användarvisningsbild

anersimyra  
fiskarejocke skrev:
anersimyra skrev:
isteskog skrev:

Haha, kommer själv inte ihåg hur ”den” reagerade, men behagligt var det iaf inte😀

Hade jag fått en smäll på ollat, likt det i fingret, så hade jag aldrig någonsin igen gått i närheten av en hage med elstängsel utan att först skruda sig i kallingar tillverkade av ett traktordäck.⚡️⚡️⚡️⚡️🤣🤣🤣🤣🤣.

Användarvisningsbild

anersimyra  
anersimyra skrev:
fiskarejocke skrev:
anersimyra skrev:
isteskog skrev:

Hade jag fått en smäll på ollat, likt det i fingret, så hade jag aldrig någonsin igen gått i närheten av en hage med elstängsel utan att först skruda mig i kallingar tillverkade av ett traktordäck.⚡️⚡️⚡️⚡️🤣🤣🤣🤣🤣.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#892459Nu startar och går min gamla Honda F700 och drar på bra.

Har gjort vagn till den av ett vrakade släp.

Ska använda den i skogen och köra plockepinn som jag tar till ved när jag röjer och glesar ur.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#892496Ända sedan jag köpte 9 ha mark för nästan 18 år sedan har jag närt en dröm om att kantskära och dika den väldigt söndertryckta vägen som finns där. Planen har varit att använda massorna som blir till att bygga en ny vändplan inne på egen mark.
Sedan jag förra året köpte även gränsande 9 ha så äger jag nu marken på bägge sidor av vägen och kan då göra en droppformad vändplan över bägge skiftena.
En kompis grävde och jag körde dumper fredag och söndag, så nu är ca 600 meter väg kantskuren och en ny trumma nedgrävd.
Imorgon blir det att snitsa till en vändplan och att köra grus, bergtäkt finns turligt nog bara 2 km bort.

Dock så blev vi idag oväntat kallade för "naturförstörare" av en promenerande tant som själv är andelsägare i den samfällda vägen som jag för egna pengar förbättrar.
Otack är livets lön 🤣 Men för övrigt så tycker jag inte att en väg är så jättemycket natur.
Imorgon blir det bärlagergrus, så redan nu försöker jag vänja mig vid tanken att bli kallad vägförstörare. 😎

#892555Angående gårdagens prestation i föregående inlägg så blev dagens kritiska kommentar från damen att vägen numera liknade autobahn.
Jag har iofs aldrig sett autobahn men det har nog inte hon heller 🤣

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#892559Kanske lite svårt att köra över 200 knyck på den vägen, som en del gjorde på autobahn för ett antal år sedan när det inte var så mycket fartbegränsningar 😀

Eller kanske Sébastien Loeb eller Stig Blomqvist hade klarat det?

th skrev:Kanske lite svårt att köra över 200 knyck på den vägen, som en del gjorde på autobahn för ett antal år sedan när det inte var så mycket fartbegränsningar 😀

Eller kanske Sébastien Loeb eller Stig Blomqvist hade klarat det?

Midnattsolsrallyt gick faktiskt där för 10 år sedan, fast det brukar ju inte innebära så jättehöga hastigheter. 😁

Användarvisningsbild

Mr mister  
#892569D Brown, snyggt jobbat! Härlig känsla med en ny fin väg.

jannee  
#892571En väg i detta skick skulle alla markägare vara stolta över, om något år kanske damen t. o. m. ger dig en eloge för att du iordningställt vägen.
En del människor kan behöva tid för att inse att förändringar/förbättringar inte alltid är av ondo.

Användarvisningsbild

Williamm  
#892753Säsongsstart för övergrovt..
Några timmar mellan att nattfukten släppt och solvärmen inte hunnit ta än sår det ganska behagligt huggarväder.

Användarvisningsbild

Williamm  
#892768Det börjar nästan se prydligt ut när jag kört nu också.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#893020Inte dagens, men torsdagens. En av mina sågelevar har kommit bra iväg.

Först fick han ta ner en gran som lutade halvvägs nere i hyggeskanten.

Sen tog han ner en riktig busgran, torr, och kvistade och kapade. Låg upp emot ett lutande berg, så det säkraste var att kvista och lumpa från toppen. Mestadelen lämnas som död ved, men några bitar blir ved till eleven.
Han får jobba själv och välja hur saker ska göras, men får berätta hur han ska göra och hur han tänker säkerhet.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).