Vedmaskiner, flishuggar

Hydraulpump til PW Vedklipp

4 inlägg 2794 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Hydraulpump til PW Vedklipp

Initium  
#880139jeg har en PW vedklipp, som jeg har eid i mange år. Denne er jeg godt fornøyd med. Opprinnelig kom den med egen, pto-driven hydraulikkpumpe, men den ble stjålet for noen år siden. Nå vil jeg sette på en ny pumpe, siden jeg bruker en MF 175 og en MF 550 til å drive den, og begge disse har ganske lavt trykkk, og liten hydraulikkflow.

Har noen oversikt over hvor mange ccm3 eller liter / minutt som er passende til denne vedklippen? Jeg minnes det var 32 liter / minuttet eller 35 liter minuttet som satt der opprinnelig? Girboksen er jeg ganske sikker på var 3/1, altså 1500 rpm på pumpa ved 500 rpm på pto-akslingen.

Noen gode råd før jeg oppsøker Olssons i Ellös eller Økonomi-deler i Norge?

TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump til PW Vedklipp

MrStraightpull  
#88020524 l/min enligt PW hemsida

https://pwvedmaskiner.se/produkter/vedm ... vedmaskin/

Initium  
#880208Den elektriske pumpa er mye mindre, rett og slett fordi det er maksbegrensning på strømuttak i en vanlig enebolig.
PW har nå bekreftet at pumpa er 19ccm, og med en 1/3 girboks vil det si ca 31 liter / min ved 540rpm.

TS
Användarvisningsbild

MrStraightpull  
#880316Kommer gå åt mycket bränsle om du skall köra PTO på 540 varv på traktorerna....

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).