Skogsmässor

Nästa Elmia Wood 2025 - nu med tvåårsintervall

62 inlägg 26596 visningar 14 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Nästa Elmia Wood 2025 - nu med tvåårsintervall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#876930Detta låter som en kul grej och jag blir glad av att bli omnämnd, men med diverse husdjursskötsel osv så är
resor ganska lågt ner på listan i dagsläget tyvärr.
Men vem vet, allt kan lösas och vips så är det praktiskt möjligt.

Användarvisningsbild

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#876974Jag räknar med åka dit.

Alltid trevligt att se vad som är på gång och klämma & känna på lite spännande prylar och tankar.

pontiacfarmer  
#878668Elmia blir det ja - ska försöka med 2 dagar så man hinner se allt ;) ......... eller om man ska stå i företagets egen monter haha ;)

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#879520Elmia skriver nu att de har 300 utställare bokade på mässan: https://www.elmia.se/wood/utstallarlista/

TS
Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Torbjörn Johnsen skrev:Elmia skriver nu att de har 300 utställare bokade på mässan: https://www.elmia.se/wood/utstallarlista/

Kommer Skogsforum att deltaga på mässan??

Användarvisningsbild

AntonD  
#879595Ingen av de stora märkena ställer ut. Ponsse, Komatsu, Ecolog, John Deere etc.

Användarvisningsbild

Williamm  
#879597Inte profi heller. Känns inte som om det är värt att ta sig dit då..

Användarvisningsbild

svampbob  
#879599Jag var på skogsmässa i Estland i förra veckan och där har förfallet för mässorna inte gått lika långt som här hemma. Iofs så hade John Deere sin egen mässa ett par hundra meter utanför grindarna.

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
Zixten skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:Elmia skriver nu att de har 300 utställare bokade på mässan: https://www.elmia.se/wood/utstallarlista/

Kommer Skogsforum att deltaga på mässan??

Vi kommer att vara på mässan för att bevaka vad som visas och skriva om det här på Skogsforum. Vi kommer även att spela in podden på scen fredag 6 juni. Men ingen egen monter.

TS
Användarvisningsbild

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#879735För dom som vill prata veteranmotorsågar så kommer jag och Peter stå i monter WC 9162
Bifogar några bilder på hur det bruka se ut
$matches[2]

$matches[2]

1746288626_img_3627.jpg

Användarvisningsbild

jessica80  
#880159Jag uttryckte för ett tag sedan - i ett svagt ögonblick - en idé att jag kunde fixa en mer avancerad röjningsövning i samband med årets Elmia, eftersom jag sköter röjningen i närheten. Men eftersom Torbjörn i den här tråden (1 maj) meddelade att Skogsforum inte kommer att ha en egen monter på Elmia, så lägger jag nog ner den tanken. Det blir ju svårt att samordna något i ämnet och samla folk.
Kanske en annan gång när virket blivit så värdefullt att skogsbruket inte längre har råd att - av slentrian - röja bort björken...!

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#880162Synd om det inte blir av. Ett bra alternativ skulle annars kunna vara att du sätter ett klocklslag och en kartplutt till lämpligt demobestånd och att vi kör marknadsföring och intresseanmälningar i en ny tråd här på forumet. Hade vi haft monter så hade det ändå knappast funnits lämplig röjskog i närheten.
En eftermiddagstid som passar när folk är på väg ut från mässan?

TS
Användarvisningsbild

jessica80  
#880163Ok, det skulle vara ett alternativ. Ex.vis en 2-3 tim. visning och skötseldiskussion, sådär kl 15-17(18). Jag vill kolla upp ett ännu närmre bestånd intill Elmia-området innan jag går vidare med några planer. Jag återkommer om ca en vecka i ämnet. Kan du bistå med att kratta manegen enligt ovanstående så kan det kanske ändå gå att genomföra.

Joen  
#880165Jag kommer gärna. 😀

Användarvisningsbild

Badger  
AntonD skrev:Ingen av de stora märkena ställer ut. Ponsse, Komatsu, Ecolog, John Deere etc.

Det är väl rätt begripligt. Det görs nog inte upp den typen av stora affärer på en mässa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).