Uppvärmning

Fick veden stulen!

16 inlägg 8815 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fick veden stulen!

Jerrka  
#87861 Tänkte bara säga att jag kommer införskaffa en såndär åtelkamera som skickar mms direkt när den ta..Eftersom jag fick 4m3 stulet uppe vedboden i jaktstugan förra sommaren :x

Vet bara inte riktigt om man ska hoppas på att tjyven kommer igen eller inte :|



   TS
Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87863 Säkert något skogsbolag som varit framme!
Kontakta VMF de vet allt om virkesstölder:)

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

Torleif  
#87882 En viss bekants bekant borrade hål i en vedklabb och lade in en dynamitknall och slog en propp i hålet. Den preparerade klabben lade han överst i traven i vedlidret. En tid efteråt exploderade vedspisen i en grannstuga 😡

Jag rekommenderar inte det här........

Användarvisningsbild

Re: Fick veden stulen!

Thunborg  
#87905
Torleif skrev:En viss bekants bekant borrade hål i en vedklabb och lade in en dynamitknall och slog en propp i hålet. Den preparerade klabben lade han överst i traven i vedlidret. En tid efteråt exploderade vedspisen i en grannstuga 😡

Jag rekommenderar inte det här........



Ja jävlar !! det va det bästa tips jag läst om på länge =)) =)) =)) det gäller bara att va någelunda nykter när man själv :-ss laddar :-ss pannan 8-} 8-} :ymsick: måste ut och borra ....

Användarvisningsbild

Re: Fick veden stulen!

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87952 En bekants bekant.. Det tror jag då jag ser det.

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

Torleif  
#87963 Sånt där händer väl bara i Finland antar jag :wink: . Han som berättade om det pekade ut vilken vedbod det gällde och sade namnet på både sprängaren och vedtjuven. Relativt trovärdigt men inte absolut säkert. Det är sant.

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87967
Torleif skrev:En viss bekants bekant borrade hål i en vedklabb och lade in en dynamitknall och slog en propp i hålet. Den preparerade klabben lade han överst i traven i vedlidret. En tid efteråt exploderade vedspisen i en grannstuga 😡

Jag rekommenderar inte det här........


En poppis vandringssägen som jag inte hört på tio år. Därmed inte sagt att det inte hänt,eller att det är en dålig idé...

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

axwell  
#87970 Ja det är en historia som poppar upp ibland, men idén till att verkligen utföra manövern kan komma därifrån.

Användarvisningsbild

Re: Fick veden stulen!

Thunborg  
#88054 Tråkmånsar !!! kan nästan tro att ni stjäl ved själva ......

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

4WD  
#88077 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:15, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

Nolltax AB  
#88113 .
Senast redigerad av Nolltax AB fre 09 apr 2010, 21:55, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88190
Nolltax AB skrev:Salpetersyra å socker torde vara ett ofarligt sätt att rökfylla en stuga.....


Det torde bli nitrerad sackaros plus nitrocellulosa från vedträet, och kväveoxider förstås......föga ofarligt, försök igen!

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

Elfving  
#88252 Tror nog att Nolltax menade salpeter och socker, ryker kopiöst vid förbränning. Tjuven lär dock knappt märka det eftersom han eldar det under en skorsten och mängderna är begränsade.

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

Torleif  
#88392 Ärligt talat så vet jag inte om historien är sann eller inte men den verkar någorlunda trovärdig. Det låter logiskt att någon tog iden från en vandringssägen och provade själv.

Avatar Fallback

Re: Fick veden stulen!

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88447 Kom att tänka på den där låten med Svenne Rubins, "Du som värmer dig på min ved"...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).