mån 05 apr 2010, 19:28#87803Vart har combin tagit vägen? Är det någon som har för och nackdelar om den? kollade ett test som faktiskt var rätt Ok, men ja förstår inte varför det är så lite av den på marknaden!!! Ny värkar ju inte finnas på valmets sida, och begagnad verkar va sällsynt?!?!
Skördare
Valmet 801 Vart försvann den?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
mån 05 apr 2010, 19:42#87810ja det är inte den vanligaste maskinen. Tror inte det var någon jätte hit då den inte tillverkas längre.
Det kan ju hända så att den var för dyr att tillverka och dyr i inköp.
Begagnade finns det inte så ofta, Perters skogsmaskinsförsäljning har en har jag sett.
Det kan ju hända så att den var för dyr att tillverka och dyr i inköp.
Begagnade finns det inte så ofta, Perters skogsmaskinsförsäljning har en har jag sett.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
tis 06 apr 2010, 07:48#87850Hela konceptet är fel ifrån början. En klumpig skördare och en löjligt dyr skotare.
Rottne F12, Volvo EC70, Valtra A75, Kranman P25
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
sön 11 apr 2010, 06:58#88454Jag jagar en 801... ;-p
801 an hade gallring agg men var stor som en 890 och ett pris som en 941.. nån va packad, vi gör en jätte maskin som bara tar klent och är dyr och klumpig som fan.. den kan ingen va utan. Med ett 350 och en klipp blir den till en ok slutaverkare/skotare på mindre objekt.
801 an hade gallring agg men var stor som en 890 och ett pris som en 941.. nån va packad, vi gör en jätte maskin som bara tar klent och är dyr och klumpig som fan.. den kan ingen va utan. Med ett 350 och en klipp blir den till en ok slutaverkare/skotare på mindre objekt.
sön 11 apr 2010, 10:32#88475X-serien finns inte kvar, kommer inte ihåg varför..
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
fre 07 maj 2010, 19:50#91075En 801 försvann till mig förresten, förvisso i trä och byggd av mig.
Detta är nya modellen av miljövänliga alternativ, inte så produktiv dock.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Detta är nya modellen av miljövänliga alternativ, inte så produktiv dock.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
fre 07 maj 2010, 20:10#91080En har dom som basmaskin i Fixteri-projektet
http://www.fixteri.fi/tuotteet.htm
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
fre 07 maj 2010, 20:14#91081
Fungerar detta bra?
Simba skrev:En har dom som basmaskin i Fixteri-projektet
Fungerar detta bra?
fre 07 maj 2010, 20:23#91084Tja,hela projektet befinner sej på försöksstadiet ännu,vet bara att UPM ska testa en i sommar.
Åtminstone har dom redovisat goda siffror gällande hur mycket balarna torkar när dom ligger över sommaren i vältor.
Ett av bekymren har väl varit lämpliga basmaskiner sen Valmet inte gör 801 längre,nu ska dom testa en 810E.
Fällagregatet är ackumulerande och nu har dom infört en teleskopisk grej som ska underlätta inmatningen i balmaskinen,vet inte om dom testat nåt rulldrivet inmatningsaggregat.
Förhoppningsvis ska produktionsiffror fram till Metko-mässan i höst
Åtminstone har dom redovisat goda siffror gällande hur mycket balarna torkar när dom ligger över sommaren i vältor.
Ett av bekymren har väl varit lämpliga basmaskiner sen Valmet inte gör 801 längre,nu ska dom testa en 810E.
Fällagregatet är ackumulerande och nu har dom infört en teleskopisk grej som ska underlätta inmatningen i balmaskinen,vet inte om dom testat nåt rulldrivet inmatningsaggregat.
Förhoppningsvis ska produktionsiffror fram till Metko-mässan i höst
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
lör 03 jul 2010, 10:48#95443finns en 801 till salu på www.joukosjoblom.com
valtra x-serien gick i graven pga. för lite efterfrågan o för dyr att tillverka
valtra x-serien gick i graven pga. för lite efterfrågan o för dyr att tillverka
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).