Vedmaskiner, flishuggar

Vedmaskiner

4 inlägg 2986 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Vedmaskiner

Kasebon  
#873076Hej Tanter och Gubbar!
Jag och grannarna funderar på att gå ihop om en vedmaskin.
Den skall ha inmatning och konvojband (heter det så?).
Den skall klara att kapa upp till 35 cm och löngder upp till 50 cm och ha el eller trakktordrift.
Vi har sneglat på Skogsverkets maskiner, IM (Ingemars Maskiner), Klyva Ved har också en maskin, Gårdsman
Jag har en annan granne som köpt en Bonnet vedmaskin, men är lite tveksam till den då han har hft en del bekymmer med den.
Vi har tänkt oss en maskin för omkring 100.000:-
Jag vet att man kanske kan få tag på en begagnd Hakki eller motsvarande, men då är den ju begagnad och har gått några kubikmeter

TS
Användarvisningsbild

Re: Vedmaskiner

Bert1  
#873107Har en HakkiPilke 1x37 easy tr som gått 3-3500 kubik när min far och en granne köpte ihop och nu har den väl gått dryga 1000 till och på dom kubiken är det inte mer än remmar svärd och kedja och något småplock som hänt
Nu kan ju jag haft tur

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#873110Jag brukar låna en Pilkemaster evo 36, och jag tycker att den funkar bra och smidigt.

Användarvisningsbild

Huggarhinken  
#912848Någon som har erfarenhet av ved processor från Skogsverket? Funderar på denna! vedprocessor-silvalog-tyn-38-advanced-7t

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).