Motorsåg och handhållet

Såg modeller och lämpliga användnings områden !

458 inlägg 550967 visningar 78 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Såg modeller och lämpliga användnings områden !

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82480Det har provats förr med electroniskt styrda förgasare o de gick ju sådär...

Att dedan ja en friskluftsmotor med detta som redan får på tok förlite vet jag inte vad jag ska tro om.
Kanske blir det bättre...
Att få en förbättring i effekt betyder ju inte mycket då de presterar rätt lite från börgan om man ser till cc o vad som händer i stocken.

Var i fabriken på besök när de första 576 Autotune gick av bänken.
Har sprängskiss på 575Autotune då den testades i USA.

Husqvarna motorsågar

Robertberg  
#82484Läste denna tråden viewtopic.php? ... a&start=15 och fick då upp en fråga i mitt huvud, det står att läsa i tråden att 372 slutade säljas i januari -07, men den finns ju fortfarande med på hemsida?

Användarvisningsbild

#82502Nja..
Det var väl lite taktik i deras utalande vid tillfället...
Att produktion i Brasilien skulle bli aktuellt var nog inte med i rullorna.
Den finns tills de får ordning i ledet vill jag tro. Annars kommer de o tappa många kunder.

Robertberg  
#82510Det är uppfattat.

Användarvisningsbild

Jerrka  
#85834Varför görs / gjordes BARA 576:an med autotune?? Kommer 346:ans ersättare 550:in med autotune under 2011?

Nonkan  
Jerrka skrev:Varför görs / gjordes BARA 576:an med autotune?? Kommer 346:ans ersättare 550:in med autotune under 2011?

Nyheter brukar köras skarpt på en såg, sedan utvärderas det och är det bra så fortsätter man. 2011 är för långt fram för att prata för mycket om än :)

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#85910576 finns att ta hem utan autotune om man vill ha det ,,,, den har funnits längre utan än med autotune !!!

TS

Robertberg  
#86351En arbetskompis sa idag att han kör Jonsered. Med turbo.
Jag som är någorlunda kunnig vet ju att det jonsered kallar turbo har med luftreningen att göra, så efter att han sagt att han kör "Jonsered med turbo" frågade jag: "Med turbo?"
Då kunde han antingen förklara att det inte är någon riktig turbo som har med motorn att göra, eller så som han gjorde bara svara "Ja" för att sedan prata vidare.

Jag har alltså en kollega som tror att det är turbo på motorsågen, nästan skrämmande!

Användarvisningsbild

#86393Inget ovanligt alls!

Marknadsföring då det funkar som bäst!
Han har en såg han gillar med extra pulver i.

Nästan synd o spräcka bubblan...

gasljus  
#864132-takts turbo,,finns vad jag har hört,,,men det är mycket mycket ovanligt :)) på min brödrost står det också turbo :))

Användarvisningsbild

Skogshuggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
obantteg skrev:Läste denna tråden http://www.skogsforum.se/viewtopic.php? ... a&start=15 och fick då upp en fråga i mitt huvud, det står att läsa i tråden att 372 slutade säljas i januari -07, men den finns ju fortfarande med på hemsida?

Mange skrev:Nja..
Det var väl lite taktik i deras utalande vid tillfället...
Att produktion i Brasilien skulle bli aktuellt var nog inte med i rullorna.
Den finns tills de får ordning i ledet vill jag tro. Annars kommer de o tappa många kunder.

Senfärdigt svar, men ja!,,, den skulle bort ur produktsortimentet! vilket jag även fick bekräftat från fabrik.
Dessutom försvann den väl ett tag, men är som sagt tillbaka.
En annan såg som dyker upp hos åf lite titt som tätt är den numera utgångna 55án, men om fabriken ligger bakom detta låter jag vara osagt.

Du kanske sitter inne med info, Mange?

axwell  
#86931Kan det vara samma förhållande med 359?

http://www.servicecentralen.se/filer/hv ... ril_sn.pdf

Nonkan  
#86939359 har aldrig marknadsförts av Husqvarna Sverige vad jag vet, det handlar kanske om parallellimport av Servicecentralen?

Användarvisningsbild

#86971Den har sålts här mot protest förut, vilket är konstigt för det är ingen dum maskin alls...

Paralell import är nog rätt uttryck!

359, 372 och 55 finns att få i mycket konstiga erbjudanden!

Nonkan  
#86974Sålts, men inte officiellt marknadsförts. Det är klart den är bra, men i Sverige vill de hellre sälja 357 XPG. De enda jag sett är privatimporterade från USA.

Personligen tycker jag det finns för många modeller, även om de begränsar utbudet på vissa marknader. Det gäller även Stihl. Det kan inte vara meningsfullt att ha alla modeller, men det är klart, det ser bra ut i butiken om man har alla på display.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).