Vedmaskiner, flishuggar

Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

23 inlägg 11449 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

Skogshuggarn  
#86564
obantteg skrev:Hur hade ni byggt en vedmaskin åt ungarna då? :)


,,,En långsamtgående helkapslad hydraulkyv med dubbla dödmansgrepp + fotoceller/nödstopp. :D

Själv så började man hugga klenved med yxa innan man fyllt tonåring, vilket jag inte var speciellt ensammen om, så varför är föräldrar så rädda för att låta/lära ungarna att hugga ved idag?.

Trejon
Avatar Fallback

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

Robertberg  
#86567 Föräldrar är rädda för att låta ungarna göra ungefär allting förutom att sova (förutsatt att man under sömnen kan hålla koll på att de andas).
Så att hugga ved känns nog rätt farligt idag..

Avatar Fallback

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

swemil  
#86577 Var det någon mer som fick lite "scout-byggen" över denna skapning ? Fast då skulle ju bulterna varit utbytta med rep å knopar å sånt.. Kanske man skulle leka scout i påsk å få bygga med slanor och sånt.. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

gasljus  
#86585
swemil skrev:Var det någon mer som fick lite "scout-byggen" över denna skapning ? Fast då skulle ju bulterna varit utbytta med rep å knopar å sånt.. Kanske man skulle leka scout i påsk å få bygga med slanor och sånt.. :mrgreen:


Japp jag fick också scout känslor, bara lägerelden som fattas, fick också lite stenålders känsla alla Familjen Hedenhös..... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

totte  
#86589
gasljus skrev:
swemil skrev:Var det någon mer som fick lite "scout-byggen" över denna skapning ? Fast då skulle ju bulterna varit utbytta med rep å knopar å sånt.. Kanske man skulle leka scout i påsk å få bygga med slanor och sånt.. :mrgreen:


Japp jag fick också scout känslor, bara lägerelden som fattas, fick också lite stenålders känsla alla Familjen Hedenhös..... :lol:


Ungefär så ja fast jag tänkte på familjen Flinta istället :lol: Det var ju i alla fall rätt kreativt och inte värre än många redneck-byggen som finns på tuben.

Användarvisningsbild

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86595
obantteg skrev:Föräldrar är rädda för att låta ungarna göra ungefär allting förutom att sova (förutsatt att man under sömnen kan hålla koll på att de andas).
Så att hugga ved känns nog rätt farligt idag..



Förstår inte vad du menar?

Så länge de har cykelhjälm så är väl det mesta ofarligt?

Vesslan
Tryggt boende i trygghetsnarkomanins hemland!

Avatar Fallback

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

Robertberg  
#86658 Så länge ungarnas pappa är ambulansförare är det mesta ofarligt ;)

Användarvisningsbild

Re: Tror att man får frysa till vintern om man använder denna...

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86659
obantteg skrev:Så länge ungarnas pappa är ambulansförare är det mesta ofarligt ;)


Sant!! :lol:

V

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).