tor 28 nov 2024, 17:20#863259Önskar tips på duktiga gallringsentreprenörer i Västernorrland/jämtland med beståndsgående maskiner för uppdrag i Ånge. För uppdrag direkt mot markägare. Ser gärna flerårigt samarbete och premierar hög noggrannhet där man är mån om slutresultatet.
Gallring
Gallringsentreprenör Västernorrland/jämtland (Objekt i Ånge)
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

Re: Gallringsentreprenör Västernorrland/jämtland (Objekt i Å
tor 28 nov 2024, 21:17#863279
Vad rör det sig om för volymer/arealer årligen?
Vinkelvolten skrev:Önskar tips på duktiga gallringsentreprenörer i Västernorrland/jämtland med beståndsgående maskiner för uppdrag i Ånge. För uppdrag direkt mot markägare. Ser gärna flerårigt samarbete och premierar hög noggrannhet där man är mån om slutresultatet.
Vad rör det sig om för volymer/arealer årligen?
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
fre 29 nov 2024, 08:00#863292
30 ha i Ånge är nog möjligt att vi kan klämma in.
Har du tänkt sälja som leveransvirke?
Vart har du tänkt leverera?
Hur tänker du kring traktplanering?
Vinkelvolten skrev:Inga stora arealer men mellan 10-30 hektar årligen.
30 ha i Ånge är nog möjligt att vi kan klämma in.
Har du tänkt sälja som leveransvirke?
Vart har du tänkt leverera?
Hur tänker du kring traktplanering?
fre 29 nov 2024, 08:50#863296Vad kör ni för maskinuppsättning? Har ni några referensobjekt som man kan få ta del av? Virket säljs som leveransvirke och köpare finns. Traktplanering står vi själva för men beror lite på vad ni vill ha för underlag, möjligt finns även att köpa in detta.
TS
fre 29 nov 2024, 18:43#863354
Jag kör Malwa kombi.
Referensobjekt finns.
Jag vill ha traktplanering med kartunderlag, och förutsättningar som går att följa.
Vinkelvolten skrev:Vad kör ni för maskinuppsättning? Har ni några referensobjekt som man kan få ta del av? Virket säljs som leveransvirke och köpare finns. Traktplanering står vi själva för men beror lite på vad ni vill ha för underlag, möjligt finns även att köpa in detta.
Jag kör Malwa kombi.
Referensobjekt finns.
Jag vill ha traktplanering med kartunderlag, och förutsättningar som går att följa.
sön 01 dec 2024, 09:59#863499hfab, om och när du kör någon Malwagallring i Ånge så kan du väl meddela detta i tråden. Jag bor i Jämtland men har nästan all min röjning i västernorrland/Ånge. Kommer gärna förbi och kollar. Finns inte så många Malwaekipage i området.
sön 01 dec 2024, 18:14#863573
Ska försöka komma ihåg det.
Vilken kommun bor du i?
Vi kanske är närmare än du tror...
hpskog skrev:hfab, om och när du kör någon Malwagallring i Ånge så kan du väl meddela detta i tråden. Jag bor i Jämtland men har nästan all min röjning i västernorrland/Ånge. Kommer gärna förbi och kollar. Finns inte så många Malwaekipage i området.
Ska försöka komma ihåg det.
Vilken kommun bor du i?
Vi kanske är närmare än du tror...
sön 01 dec 2024, 19:34#863585
Du har ju en Malwa entreprenör kring Gällö.
Lövsta Logging tror jag bolaget heter.
Sen vet jag att Jämtservice i Oviken brukar vara neråt era trakter.
Om du är intresserad av att komma och kolla, så är jag två timmar väster om Bräcke just nu.
hpskog skrev:Jag bor i Bräcke ca 3 mil från Ånge.
Du har ju en Malwa entreprenör kring Gällö.
Lövsta Logging tror jag bolaget heter.
Sen vet jag att Jämtservice i Oviken brukar vara neråt era trakter.
Om du är intresserad av att komma och kolla, så är jag två timmar väster om Bräcke just nu.
sön 01 dec 2024, 22:47#863599Jag kör gallring på uppdrag med en Malwagrupp. Kör uppdrag mellan Östersund och Sundsvall. Har referenser kring Fränsta, Stöde och Matfors 🌲 🌳
fre 17 jan 2025, 11:57#868060Nu har jag varit och kollat på en Malwagallring som jag förröjde för några år sedan. Lövsta Logging kör gallringen som såg mycket bra ut.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).