sön 06 okt 2024, 15:26#857866
Stigan skrev:Hej på er,
ang ryggsprutan Solo för 2000 kr, går det inte med en billigare variant? Jula har t ex en ryggspruta för 12 l för 300 lappen. Gör de inte samma sak, behov? Att Julas ryggspruta går sönder något år tidigare förstår jag.
Jag har förstått att mycket skogsutrustning, material, vård kostar "mycket" i min värld med 'mina blåa ögon'. T ex Trico, 2000 kr dunken.
Ha det bra, tack
För egen del så är huvudstrategin att köpa produkter med gott renommé, hellre än något obeprövat men billigt (även om man kan ha tur med lågprisprodukter,så brukar de ha ett lågt pris av en anledning).
Allt beror ju på omständigheter, såsom hur mycket något ska användas per säsong och hur mycket tid det får ta. Har du tid att åka till affären och köpa en ny tryckspruta och hur mycket kostar själva resan om den måste vidta den explicit för detta inköp?
Själv tycker jag att de flesta arbetsuppgifter blir lättare och roligare när man har bra arbetsredskap. Sen gillar jag att det går att köpa reservdelar till Solosprutan, så att man kan hålla dem vid liv länge (ogillar starkt "slit-&slängkonceptet").
Bara mina fem ören...
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain