Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bröyt x2

9 inlägg 7002 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bröyt x2

Robin  
#85719 Ja precis, en så där gammal klenod till grävmaskin utan drift :grin:

En vän till mig ska avyttra en ovanstående, jag tror det blir affär när den tinat fram.
Finns den någon ägare till nåt liknade här? Eller kanske någon kört en i sina ungdomens dagar :smile:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85720 Köp, vem behöver inte en Norsk grävmaskin?

Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

Robin  
#85730 Ja, jag förstår inte att jag kunna varit utan!!:-)
Kanske min ringa ålder (23) kan förklara saken...men det kanske inte är en ursäkt

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

totte  
#85750 J jisses, en Brøyt, dom hade jag glömt att dom fanns, var rätt vanliga i hemtrakterna i Småland förr. Håller med Slurfi, norsk grävmaskin är väl nästan ett måste att ha! En ålder av 23 kan vara en ursäkt, men vid fyllda 24 som ju kommer snart så är det inte längre godtagbart, så det är bara att slå till, innan det är försent :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

stegmaster  
#85773 Undrar hur mange av dagens maskiner som hänger med om 23 år. :wink:
Jag bor inte så langt ifrån fabrikken var dom tillverkädes, så här finns det fortfarande en del av dessa trotjenare som arbetar hos självvärksamma och bondgårder. Finns even företag som avänder dom som lassmaskiner av grus och liknande. Verkar vara nästan oslitliga, men dom er vel lite törsta, då dom drivs av en 6syl va jag kommer ihåg??? :???:

Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85785 Trådskaparen är 23år Bröyten måste ju vara det dubbla?

Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

stegmaster  
#85820
Slurfi skrev:Trådskaparen är 23år Bröyten måste ju vara det dubbla?


Jovisst, så er det. :oops:
Bröyten skulle jag gissa er tillvärkad mellan 1965-1975 någon gång??

Användarvisningsbild

Re: Bröyt x2

Robin  
#85829 Japp, jag tror det är en 67-68.

Satt original en 80 hk 4 cyl motor i denna, men nu sitter det en turbo 6a på ca 160 hp enl. uppgift.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bröyt x2

Erling N  
#133961 Är det någon som vet vart man köper hydrauloljefilter till denna älskling?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).