Arbetskläder för skogen

Huggarkängor

128 inlägg 69570 visningar 41 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

lv_101  
#856936 Jag köpte Stabilus förre året, mest för att testa med kängor eftersom dom är så pass billiga. Dom är breda i foten, se bild, vilket jag tycker är bra. Dom känns stabilare på foten än stövlar, men också tunga. Men jag har inte haft kängor innan, har inget att jämföra med förutom stövlar. Det satt kardborreband fastsydda vid plösen bakom skosnören, dom banden tog jag bort direkt. Dom kanske ger lite mera stabilitet, men det är bökigt att ta av och på kängorna med kardborrebanden där.

1727261089_dsc_1226.jpg

Användarvisningsbild

Skog10  
#857024 Tack för svaret och speciellt bilden. Harz-kängan är då antagligen mer lämplig för mitt ändamål. Genzo-kängan kan kanske vara ett annat alternativ i den nedre prisklassen.

Användarvisningsbild

anersimyra  
1727349892_img_6031.jpeg
Sulan på Harzkängan blir som sagt sönderbruten efter en tid..🙂

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#857042 Tycker inte det gör något att sulan blir sån. Det lossnar lite bitar då och då, annars märks det inte.

Användarvisningsbild

Skog10  
#857057 Jag beställde en Harz-känga så vi får väl se hur den känns.

Användarvisningsbild

anersimyra  
#857061 Harz är den klart bekvämaste kängan med sin mjuka sula..🙂

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#857764 Hur behandlar ni ers Harz kängor? Verkar vara läder. Vax, skokräm, kör tills det rasar...?

Användarvisningsbild

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#857771 Jag använder Tip-Top läderbalsam, väldigt lätt att smörja på med en svamp.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).