Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Cranab SK 5000 tätningar

4 inlägg 853 visningar 3 följer Svara, dela mm...   

Cranab SK 5000 tätningar

LynxGLX  
#857545 Var hittar man enklast tätningar till vridhuscylindrar och lyftcylinder på Cranab SK 5000? Kranen är nog från 70-talet.

TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Cranab SK 5000 tätningar

wiktor  
#857561 Finns på kullager.se, köpte där till min 5000 kran.
Bara att riva isär och mäta dom gamla

Användarvisningsbild

HalvtumBSP  
#857617 Absolut enklast är bara att ringa till eftermarknad på Cranab och höra. De ligger på oväntat mycket tätningssatser till gamla kranar i lager.

Jag fick till och med tag i vridhustätningar till en Vindelbjörnen SK600 för något år sedan och den är ju ännu äldre 😀, märkvärdigt dyrt blev det inte heller.

Användarvisningsbild

likorplf  
#865480 Lokala hydraulikverkstäder kan också hjälpa till med äldre maskiner och erbjuda både standard- och måttbeställda tätningar. Stora hydrauliktillverkare som TBS och Parker Hannifin kan ha kompatibla tätningar, och du kan också hitta reservdelar på webbplatser som eBay eller hydraulikbutiker online. Om du inte hittar rätt tätningar kan hydraulikreparationssatser vara ett alternativ. Naturligtvis är det också mycket viktigt att förstå lagrens skick Om du behöver veta om lagren kan du besöka https://en.tradebearings.com/list_31.html. Tänk på att även kullager kan behöva bytas i cylindrarna om de är slitna, så det är bra att kontrollera dessa samtidigt.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).