Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
Skogsnyheter
Sveriges fulaste hygge i TV
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in ons 03 jul 2024, 08:23#848816I morse var Greenpeace med i TVmorgonsoffan och bredde ut sig när jag gick och fixade frukost i köket. Det var en rätt lång tid där de satt och bredde ut sig hur fult det är, hur dåligt det är för klimatet och hur tråkigt det är att gå med sina hundar på ett hygge och så vidare. De flesta här vet att jag inte är någon vän av tomma jättehyggen och föredrar mindre hyggen och naturlig föryngring, men jag förvånas ändå över att de som kallar sig för public service kan vara så obalanserade gång på gång. Greenpeace får sitta i soffan och breda ut sig och skogsnäringens representant får göra ett kort instick på några sekunder via länk. Opartiskheten är tydligen viktigast när de ska tejpa över loggor på en hoodie.
TS
ons 03 jul 2024, 09:54#848829Den sammanfattade bilden är bekymmersam. Särintressen med företrädesrätt till maktens verktyg.
ons 03 jul 2024, 19:56#848872Här en länk till inslaget:
https://www.tv4play.se/klipp/f88618082e50808db9ce/video-greenpeace-protesterar-mot-skogshantering-utnamner-fulaste-kalhygget-i-sverige?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO
https://www.tv4play.se/klipp/f88618082e50808db9ce/video-greenpeace-protesterar-mot-skogshantering-utnamner-fulaste-kalhygget-i-sverige?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO
ons 03 jul 2024, 20:49#848878
Tack för att du la in en länk. Jag hade bråttom ut till skogen så jag hann inte lägga in den.
PAA skrev:Här en länk till inslaget:
Tack för att du la in en länk. Jag hade bråttom ut till skogen så jag hann inte lägga in den.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
TS
tor 04 jul 2024, 12:29#848912Gillar man inte betong torg går även det att undvika.Här kommer inga späda plantor att växa ,inga hallon heller.
Närmast är väl duvskit i huvve. Utser härmed detta torg.
Närmast är väl duvskit i huvve. Utser härmed detta torg.
tor 04 jul 2024, 12:35#848913Men det är ett DJÄVLIGT bra köpställe om man vill ha droger 👍
fre 05 jul 2024, 03:18#849004
Enligt det jag hörde i traktorradion den här veckan så verkar drogerna mest säljas till kändisar via vanliga posten nuförtiden. Posten nuförtiden verkar varken ha ansvar för vad de skickar om det skickas med äkta frimärken eller om det kommer fram. Så det där med torg och skumma gränder än kanske en helt förlegad bild vi lantisar har från gamla TV-deckare?
jannee skrev:Men det är ett DJÄVLIGT bra köpställe om man vill ha droger 👍
Enligt det jag hörde i traktorradion den här veckan så verkar drogerna mest säljas till kändisar via vanliga posten nuförtiden. Posten nuförtiden verkar varken ha ansvar för vad de skickar om det skickas med äkta frimärken eller om det kommer fram. Så det där med torg och skumma gränder än kanske en helt förlegad bild vi lantisar har från gamla TV-deckare?
TS
mån 08 jul 2024, 19:13#849399Tv4 är inte public service som det nämndes tidigare i tråden. De drivs till stor del av reklamintäkter.
Men Tv4 säger sig vara politiskt oberoende. "TV4 Media står fritt och obundet från den egna ägaren, staten, politiska partier, organisationer, och ekonomiska sfärer."
Jag tycker det tillhör ett oberoende media att absolut kunna rapportera om någon organisation har röstat fram de fulaste hygget. Det viktiga är ju att nämner vilken organisation det är, och det tycker jag dom lyckas bra med att förmedla att det är Greenpeace som ligger bakom detta spektakel.
Sedan är det upp till varje tittare om vilken källkritik man tillämpar när man hör "Greenpeace".
Men Tv4 säger sig vara politiskt oberoende. "TV4 Media står fritt och obundet från den egna ägaren, staten, politiska partier, organisationer, och ekonomiska sfärer."
Jag tycker det tillhör ett oberoende media att absolut kunna rapportera om någon organisation har röstat fram de fulaste hygget. Det viktiga är ju att nämner vilken organisation det är, och det tycker jag dom lyckas bra med att förmedla att det är Greenpeace som ligger bakom detta spektakel.
Sedan är det upp till varje tittare om vilken källkritik man tillämpar när man hör "Greenpeace".
mån 02 sep 2024, 20:29#854500Intressant artikel utav Lundqvist SLU som besvarar kritiken från dom "små gröna" människor på Greenpeace 😉
https://www.svd.se/a/gw392L/greenpeace- ... -lundqvist
https://www.svd.se/a/gw392L/greenpeace- ... -lundqvist

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).