mån 02 sep 2024, 20:57#854501
1725306014_pxl_20240902_055121961.mp_(1).jpg
Jag har börjat igår och då fick jag sikta på en ko med kalv, dock var det för mkt busk
ivägen för skott men avståndet var inom rimligheten så jag försökte smyga till bra ställe
men då hann de gå in bland träden. Jag stod kvar bakom en torrfura mitt på hygget och
hoppades att de skulle komma tillbaka men enda som hände var att kon tittade på mig
en stund. Lockropen lyckades ej, kanske bara för tidigt?
Idag skällde det till och en råbock studsade/sprang iväg så inget skott där heller.
Den var dessutom så stor så jag trodde det var en ren först.
Senare på dagen gick jag på en plantering som blivit hårt älgbetad och såg till min förvåning
att jag inte såg någonting för björkslyet hade vuxit så rejält så ingen sikt finns, tydligen dags för åtgärd.
Det blir nog aldrig nån bra tallskog där men en mix av naturlig gran och björk med inslag av
planterad tall är ju bättre än ingenting.
Idag såg jag flera nya älgspår på samma ställe som igår så dit ska jag imorgon, tydligen finns det flera djur där
men de måste ställa sig framför bössan.
Funderar om man kunde bygga nån lätt harv så man snabbt kan sudda ut gamla spår på traktorvägen?
Bild på nyplanterad gran, hade ett gäng Litauer här som gjorde nåt slags hastighetsrekord på min
grävmaskinsmarkberedda plätt, nåja det verkar vara bra utfört arbete, dock även planterat på traktorvägen.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.