Arbetskläder för skogen

Oregons stretch byxor

28 inlägg 15516 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Oregons stretch byxor

Jerrka  
#85374
Hobbysågarn skrev:Vad jag vet görs dessa kläder på samma ställe som Stihl, Husqvarna och Jonsered!



Taiwan alltså ?!

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Nonkan  
#85398 Eh, Stihl gör comfortkläderna i Österrike eller Portugal och X-FIT i baltikum nånstans, tror det är Estland.

Spelar egentligen ingen roll vilket land som de är gjorda i, bara tillverkningen får kosta tillräckligt mycket så blir det bra. En billig kinafabrik producerar med sämre kvalitet än en dyr kinafabrik. Och som alltid (och det tänker jag tjata om till döddagar), man får vad man betalar för.

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

hawk  
#85443 Bra Nonkan, det där att man får vad man betalar för.

Kan du inte säga det en gång till för nu är det nära att byta ut mina tunga, kalla partner-stövlar, tjocka och klumpiga jonseredbrallor och hopplöst trasiga och numera odugliga löparjacka som jag har som huggarblus till Husqvarna Technical eller Pfanner.

Eller ska jag snålstupa i kassan?

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

axwell  
#85453
Nonkan skrev:Och som alltid (och det tänker jag tjata om till döddagar), man får vad man betalar för.


Inte per automatik så att dyrt alltid innebär att det är bra, men: Man får inte mer än vad man betalar för!

Se den som en kapitalplacering och investera in nya Pfanner.

Användarvisningsbild

Re: Oregons stretch byxor

johan eriksson  
#85466 Det enda som är dyrt är det som inte är värt vad det kostar :D

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

hawk  
#85630 Mycket kloka talesätt här nu...

:lol:

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86082 Köpte ett par Oregons byxor för någon vecka sedan. Får se om billigt blir dyrt.....
Men jag är mer i skogen på hobbybasis, så ur det perspektivet kändes priset mer överkompligt.

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Ponsse  
#91246 Hallå. Jag fick ett par Oregons huggarbrallor klass 1 utav pappa imorse, eftersom jag fyller år. Och gud så dyra dom byxorna är om man kollar på länkarna vissa lagt in (?) Hos killen som pappa och dom slipar kedjorna så finns samma byxor, midjebyxor och byxor med lapp på magen.. Vad jag kunde se var det över 1000 lappen på Nima osv, han gav 800 kronor hos Slipsten som han heter för samma byxor som dom på Nima. Så äre några som vill köpa huggarbyxor kan ni höra av er. Han skickar dom över hela landet :D

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Phantom  
#91335 Ponsse: Var håller den här Slipsten till?

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91408
Hallå. Jag fick ett par Oregons huggarbrallor klass 1 utav pappa imorse, eftersom jag fyller år.


Om detta er Oregon SuperComfort tykker jag ni skal gøra om handeln. Denne byxa får vel inte saljas langer.
Se test rapporten i anna träd.

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Ponsse  
#91935
Phantom skrev:Ponsse: Var håller den här Slipsten till?

Knutby håller han till, ni borde väll känna igen Knutby ? :lol:

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Filip_björndahl  
#94015 fan då bor man ju ändes väg jag bor i Länna men jag tänker då inte köpa byxor från Knutby lite heder får man väll ha. som en sann Länna bo skulle säga.

Avatar Fallback

Re: Oregons stretch byxor

Ponsse  
#94956
Filip_björndahl skrev:fan då bor man ju ändes väg jag bor i Länna men jag tänker då inte köpa byxor från Knutby lite heder får man väll ha. som en sann Länna bo skulle säga.


Jaha så du bor i Länna du :) Farsan och dom är mycket uppe på Länna skogarna och kör på Holmens marken :) Du kanske känner till företaget WHG då? Det är den skotaren jag brukar köra :) Bra att du håller dig ifrån Knutby, det skiten vill man inte beblanda sig med :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).