Skogsola skrev:Stihls farmarsågar har fortfarande traditionella förgasare. 250 heter en modell som motsvarar 238.
anersimyra skrev:Då vill du ha dig en såg från Ecco 🙂
kungsis skrev:anersimyra skrev:Då vill du ha dig en såg från Ecco 🙂
Jo, jag tycker det fabrikatet verkar intressant, men har svårt att få till vilka modeller som uppfyller mina krav. Hjälp 😀
Mvh
Kungsis
kungsis skrev:anersimyra skrev:Då vill du ha dig en såg från Ecco 🙂
Jo, jag tycker det fabrikatet verkar intressant, men har svårt att få till vilka modeller som uppfyller mina krav. Hjälp 😀
Mvh
Kungsis
Odalbonden skrev:kungsis skrev:anersimyra skrev:Då vill du ha dig en såg från Ecco 🙂
Mvh
Kungsis
Echo 501 sxh heter den med värme.Om den fortfarande saluförs?
Niking skrev:Tja, Husqvarna 542i XPG har ju både handtagsvärme och vanlig 1,3 mm 0.325-kedja. Å den saknar även blåsa, då den brukar starta på första knapptryckningen...
/Niklas
kungsis skrev:Niking skrev:Tja, Husqvarna 542i XPG har ju både handtagsvärme och vanlig 1,3 mm 0.325-kedja. Å den saknar även blåsa, då den brukar starta på första knapptryckningen...
/Niklas
Nja, tycker ca 23tusen är för mycket för en motorsåg. Men annars så hade det ju varit något.
Mvh
Kungsis
kungsis skrev:Hejsan
Var ett tag sedan jag var aktiv, men nu behöver jag hjälp. Skulle vilja unna mig en ny såg och letar efter en efterträdare till min Hva 238. Dock har jag svårt att hitta vad jag vill ha, då jag vägrar att köpa utan vanliga ställskruvar på förgasaren och vill heller inte ha någon bubbla, sk. primer. Och om möjligt, skulle det vara gott med värme i handtagen. Finns det överhuvudtaget något?
Mvh
Kungsis
Varför ? skrev:kungsis skrev:Hejsan
Var ett tag sedan jag var aktiv, men nu behöver jag hjälp. Skulle vilja unna mig en ny såg och letar efter en efterträdare till min Hva 238. Dock har jag svårt att hitta vad jag vill ha, då jag vägrar att köpa utan vanliga ställskruvar på förgasaren och vill heller inte ha någon bubbla, sk. primer. Och om möjligt, skulle det vara gott med värme i handtagen. Finns det överhuvudtaget något?
Mvh
Kungsis
Hej Kungsis,
Från Stihl finns det 2 alternativ:
MS 201 CM
MS 261 CM VW
Ingen av sågarna har bubbla 😉
Stihl 261 finns med värme i handtaget, har mer kraft (Stihl 3kw mot HVA 2,4) och väger ungefär lika med HVA 238
Stihl 201 CM saknar värme, är lättare (Stihl 4,4kg mot HVA 5,3kg) än HVA 238, men inte lika kraftfull (Stihl 1,8kw mot HVA 2,4)