Motorsåg och handhållet

Stihl ms 201 M-tronic

243 inlägg 117316 visningar 30 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna

Re: Stihl ms 201 M-tronic

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
hfab skrev:
can skrev:Litt problem når eg skal saga med mi 201 om dagen, av og til og i nokre vinkler må eg ‘’vikka’’ saga for at kjedet skal skjera. Er det sverdsporet som er blitt for stort då eller. Er den einaste forklaringa eg kan komma på. Er jo tynne drivlenker på picco super kjedet.

Har du alltså satt en picco super kedja på sågen? Med svärd för en grövre kedja?
Vickar kedjan i spåret blir det hopplöst att såga

Picco super ja på stihl sitt lettvektsverd. 1,3 mm drivlenker og 1,3 spor i sverdet. Passar saman men lurar på om litt av problemet var grader på sverdet. Tok ei flatfil og filte vekk dei og etter det har eg ikkje merka noko særlig til problemet.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

traktorz  
#849255Vi har en Stihl MS201C-M såg, vars kedjeolja helt rinner ur sågen efter nån månad. Spilloljetråget från Jula blir snabbt nedsölat. Finns det någon detalj på sågen som behöver bytas, för att slippa problemet. Numera tömmer jag ur oljetanken, mellan att sågen används säsongsvis.

Ref:
https://www.jula.se/catalog/tradgard/mo ... ag-011535/

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#849907Hang den i bakre håndtak med sverdet ned så er sansynligvis problemet borte.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).