Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Bert1 skrev:Åtminstone till Valtran har FTG en lösning med 2 pinnar som skruvas i traktorn som pumpen skjuts på samtidigt som ptotappen så där borde iallafall en del av tyngden försvinna
Bert1 skrev:Åtminstone till Valtran har FTG en lösning med 2 pinnar som skruvas i traktorn som pumpen skjuts på samtidigt som ptotappen så där borde iallafall en del av tyngden försvinna
gnisten83 skrev:Så länge man har vanlig växellåda byter man väl inte växel så mkt i skogen.
Men här är en variant där du iaf kan justera hastighet på vagnsdriften i förhållande till hydralflödet
La en kort testvideo i ”6550 med takmonterad tank” igår
MalZon skrev:gnisten83 skrev:Så länge man har vanlig växellåda byter man väl inte växel så mkt i skogen.
Men här är en variant där du iaf kan justera hastighet på vagnsdriften i förhållande till hydralflödet
Jadå, blir bara mycket att få till när man stannat och ska igång. Hade varit najs om driften hade gått igång när man lägger i F eller B iaf. Ska pröva nya pumpen först innan jag härjar för mycket ändå.
gnisten83 skrev:MalZon skrev:gnisten83 skrev:Så länge man har vanlig växellåda byter man väl inte växel så mkt i skogen.
Jadå, blir bara mycket att få till när man stannat och ska igång. Hade varit najs om driften hade gått igång när man lägger i F eller B iaf. Ska pröva nya pumpen först innan jag härjar för mycket ändå.
Jo de är därför jag byggt på en vippa med dubbla växlande kontakter i armstödet där ena kontaktparet är istället för ordinarie hitech f/b väljare och de andra kontaktparet väljer riktning på vagnen.
Lilla grejen på tvären är till handbromsen
Sen blir de lite kul med växlande relä så fram på vippan blir de riktningen stolen är vänd på med 😎