Skogsekonomi
Dagens låneränta skog?
lör 18 maj 2024, 14:36#844329Haft 0,46% som lägst under en tremånadersperiod

lör 18 maj 2024, 21:53#844369
Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Ska själv nu ta över i ett generationsskifte och haft diskussion med olika banker. Swedbank förhandla ner sig själv till +0,85 men då har jag inte gått in med något ”krav” än.
mappe70 skrev:Haft 0,46% som lägst under en tremånadersperiod
Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Ska själv nu ta över i ett generationsskifte och haft diskussion med olika banker. Swedbank förhandla ner sig själv till +0,85 men då har jag inte gått in med något ”krav” än.
lör 18 maj 2024, 21:57#844370
Vad menar Du med +0,85?
Staffan123 skrev:Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Vad menar Du med +0,85?
Usus magister est optimus
lör 18 maj 2024, 22:15#844372
Jag hade förutsatt att det var 0,85 %-enheter över STIBOR som avsågs.
Bara mina fem ören...
MVH
Alias
Elis76 skrev:Staffan123 skrev:Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Vad menar Du med +0,85?
Jag hade förutsatt att det var 0,85 %-enheter över STIBOR som avsågs.
Bara mina fem ören...
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
lör 18 maj 2024, 22:23#844373
+0,85% över stibor 90 räntan
Elis76 skrev:Staffan123 skrev:Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Vad menar Du med +0,85?
+0,85% över stibor 90 räntan
sön 19 maj 2024, 14:39#844428Man kan nog sammanfatta det hela som att Mappe70s villkor är bland det bästa man kan få som skogsägare. Stort lån och låg belåningsgrad. Gillar förövrigt nya snacket vi fått in här med Stibor + påslag. Det blir enkelt att jämföra när vi pratar i dom termerna.
De som inte är riktigt hemma med vad Stibor innebär så handlar det om Internräntan som bankerna betalar för att låna pengar mellan varandra i 90 dagar och följer i stort sett styrräntan 1:1.
De som inte är riktigt hemma med vad Stibor innebär så handlar det om Internräntan som bankerna betalar för att låna pengar mellan varandra i 90 dagar och följer i stort sett styrräntan 1:1.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).