Skogsekonomi

Dagens låneränta skog?

83 inlägg 24824 visningar 16 följer Svara, dela mm...  
Kategorisponsor Skogsägare

Re: Dagens låneränta skog?

mappe70  
#844329Haft 0,46% som lägst under en tremånadersperiod

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Staffan123  
mappe70 skrev:Haft 0,46% som lägst under en tremånadersperiod

Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Ska själv nu ta över i ett generationsskifte och haft diskussion med olika banker. Swedbank förhandla ner sig själv till +0,85 men då har jag inte gått in med något ”krav” än.

Användarvisningsbild

Elis76  
Staffan123 skrev:Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.
Ska själv nu ta över i ett generationsskifte och haft diskussion med olika banker. Swedbank förhandla ner sig själv till +0,85 men då har jag inte gått in med något ”krav” än.

Vad menar Du med +0,85?

alias  
Elis76 skrev:
Staffan123 skrev:Vilken belåningsgrad ligger du på, storlek på lån, och vart i Sverige befinner du dig.

Vad menar Du med +0,85?

Jag hade förutsatt att det var 0,85 %-enheter över STIBOR som avsågs.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Staffan123  
Elis76 skrev:

Vad menar Du med +0,85?

+0,85% över stibor 90 räntan

mappe70  
#84438125%, 11 milj, Sydöstra

Användarvisningsbild

Skogz  
#844428Man kan nog sammanfatta det hela som att Mappe70s villkor är bland det bästa man kan få som skogsägare. Stort lån och låg belåningsgrad. Gillar förövrigt nya snacket vi fått in här med Stibor + påslag. Det blir enkelt att jämföra när vi pratar i dom termerna.

De som inte är riktigt hemma med vad Stibor innebär så handlar det om Internräntan som bankerna betalar för att låna pengar mellan varandra i 90 dagar och följer i stort sett styrräntan 1:1.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#844431Jag hade +0,6% (tror jag?) för länge sedan, men när räntan blev negativ så ville banken förhandla om... 😢

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).