tor 16 maj 2024, 16:38#844152Dessutom:
Ett företag är ett team å där är de en fördel om man har alla olika personligheter som kan stötta å driva varandra.
Själv tillhör ja den sävliga typen som vill ha allt korrekt.
De funkar inte om de inte finns nån som driver på å hävdar att nu måste de fanimej bli färdigt.
Sen har vi den som säger att de här blir på tok för billigt å den andra säger att så mycke kostar de ju inte.
Frågan blir ju,,, va gör man om man bara är en?
Öppna kategorin
Ökade försvarsutgifter
tor 16 maj 2024, 19:35#844164Det där med lagspelare med olika inställning låter fint i teorin, men verkligheten är en annan. I alla företag jag jobbat har det funnits en åsiktskorridor som folk måste hålla sig i annars blir de utfrysta mer eller mindre snabbt.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
tor 16 maj 2024, 21:41#844179
Då har du nog haft otur. Har aldrig råkat ut för någon sådan arbetsplats, varken som anställd eller som besökare.
Badger skrev:I alla företag jag jobbat har det funnits en åsiktskorridor som folk måste hålla sig i annars blir de utfrysta mer eller mindre snabbt.
Då har du nog haft otur. Har aldrig råkat ut för någon sådan arbetsplats, varken som anställd eller som besökare.
TS
fre 17 maj 2024, 06:29#844188
Ja vet inte om de va mig du kommenterade.
Alla fall håller ja helt med th. Någon åsiktskorridor har ja alldrig råkat ut för å inte sett någon bli utfryst heller.
Min kommentar anspelade på olika personlighetstyper. Inte på olika inställning.
Meningsskiljaktigheter uppstår alltid när flera personer är inblandade. Inget konstigt alls me de.
Konstruktiva resonemang brukar lösa de å de är ju de som är hela vitsen med att jobba i team.
Badger skrev:Det där med lagspelare med olika inställning låter fint i teorin, men verkligheten är en annan. I alla företag jag jobbat har det funnits en åsiktskorridor som folk måste hålla sig i annars blir de utfrysta mer eller mindre snabbt.
Ja vet inte om de va mig du kommenterade.
Alla fall håller ja helt med th. Någon åsiktskorridor har ja alldrig råkat ut för å inte sett någon bli utfryst heller.
Min kommentar anspelade på olika personlighetstyper. Inte på olika inställning.
Meningsskiljaktigheter uppstår alltid när flera personer är inblandade. Inget konstigt alls me de.
Konstruktiva resonemang brukar lösa de å de är ju de som är hela vitsen med att jobba i team.
fre 17 maj 2024, 08:58#844205Japp. Håller med om att bråk alltid kommer och att olika personligheter är en orsak. Jag har jobbat i olika team flera gånger där man bytt ut medlemmar som inte delat gruppens uppfattning om olika saker som till exempel att produkten kunde säljas utan viss kvalitetstester. Med åsiktskorridor i detta fallet menar jag inte vänster eller höger politik utan helt enkelt att de som har en åsikt som inte är helt i linje med gruppens ofta(inte alltid) brukar skitsnackas bort.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
fre 17 maj 2024, 10:30#844212
Att bråk alltid förekommer å att de beror på olika personligheter har ja inte påstått å håller definitivt inte me om heller.
Badger skrev:Japp. Håller med om att bråk alltid kommer och att olika personligheter är en orsak. Jag har jobbat i olika team flera gånger där man bytt ut medlemmar som inte delat gruppens uppfattning om olika saker som till exempel att produkten kunde säljas utan viss kvalitetstester. Med åsiktskorridor i detta fallet menar jag inte vänster eller höger politik utan helt enkelt att de som har en åsikt som inte är helt i linje med gruppens ofta(inte alltid) brukar skitsnackas bort.
Att bråk alltid förekommer å att de beror på olika personligheter har ja inte påstått å håller definitivt inte me om heller.
fre 06 sep 2024, 21:57#854977Är det nån mer än jag som tycker det är lite pinsamt som Europe, att amerikanska skattebetalare försöker hålla fria handelsleder till Europa med deras flotta, varför är inte detta vår uppgift, hela näringslivet ät beroende. när ska vi steppa up?
lör 07 sep 2024, 05:57#854984
Har det inte med prisbild o kvalitet att göra ?
Att vi ökat vår handel med billigt "skräp" från öst, har väl med priset att göra ?
Medianlönen i USA, ligger väl fortfarande under det Europeiska snittet, man har produktmässigt högre kvalitet än det som kommer från öst.
Så om Europa vill öka sin handel med USA ( då vi helt klart kan konkurrera med kvaliteten ), men har högre produktionskostnader.
Vad är vi i så fall villiga att "offra" för att nå en ökad handel ?
Avslutat-06 skrev:Är det nån mer än jag som tycker det är lite pinsamt som Europe, att amerikanska skattebetalare försöker hålla fria handelsleder till Europa med deras flotta, varför är inte detta vår uppgift, hela näringslivet ät beroende. när ska vi steppa up?
Att vi ökat vår handel med billigt "skräp" från öst, har väl med priset att göra ?
Medianlönen i USA, ligger väl fortfarande under det Europeiska snittet, man har produktmässigt högre kvalitet än det som kommer från öst.
Så om Europa vill öka sin handel med USA ( då vi helt klart kan konkurrera med kvaliteten ), men har högre produktionskostnader.
lör 07 sep 2024, 06:34#854986
Frågan man kanske kan ställa sig hur ökad handel me Usa kommer se ut om en viss person blir vald te Vita huset igen. Det har ju utlovats höga tullar o tariffer på i princip allt utländskt som inte e producerat i staterna
Älgfoderodlare skrev:Avslutat-06 skrev:Är det nån mer än jag som tycker det är lite pinsamt som Europe, att amerikanska skattebetalare försöker hålla fria handelsleder till Europa med deras flotta, varför är inte detta vår uppgift, hela näringslivet ät beroende. när ska vi steppa up?
Frågan man kanske kan ställa sig hur ökad handel me Usa kommer se ut om en viss person blir vald te Vita huset igen. Det har ju utlovats höga tullar o tariffer på i princip allt utländskt som inte e producerat i staterna
lör 07 sep 2024, 08:35#854993Helt klart blir valet avgörande för hur framtiden ser ut för dom. O med ett än större antal länder i BRICS, så riskerar nog det i en eskalering av tullar o dryga avtal / förhandlingar.
Hur ser det ut för EU, via BRICS utökning, med våra CO2 "tullar", prisläge etc. o den marknadsstorlek som BRICS innebär. Finns det en "intern" marknad som kan konsumera det vi producerar, utan andra förluster ? Samtidigt som vi får ett ökat behov av att importera det vi INTE har ?
USA har den / det till stor del, men ser gärna att dom får exp. sitt "överflöd" !
Kommer ev. marknadens behov av utveckling, att minska / försämra ex. bidrag / katastrofhjälp / U - landshjälp / bistånd / humanitär hjälp, för att klara detta ? Enl. principen; "- Den enes död är den andres bröd "! Att sälja lönar sig mer än att skänka ?
Hur vissa värderar en människas liv, ses ju redan idag i allt för stor del av vårt samhälle.
Hur ser det ut för EU, via BRICS utökning, med våra CO2 "tullar", prisläge etc. o den marknadsstorlek som BRICS innebär. Finns det en "intern" marknad som kan konsumera det vi producerar, utan andra förluster ? Samtidigt som vi får ett ökat behov av att importera det vi INTE har ?
USA har den / det till stor del, men ser gärna att dom får exp. sitt "överflöd" !
Kommer ev. marknadens behov av utveckling, att minska / försämra ex. bidrag / katastrofhjälp / U - landshjälp / bistånd / humanitär hjälp, för att klara detta ? Enl. principen; "- Den enes död är den andres bröd "! Att sälja lönar sig mer än att skänka ?
Hur vissa värderar en människas liv, ses ju redan idag i allt för stor del av vårt samhälle.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).