Motorsåg och handhållet

Meindl huggarkängor

16 inlägg 13663 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

Meindl huggarkängor

petterovski  
#36070Har tidigare använt och använder för tillfället Meindl Waldläufer Pro huggarkängor. Nu gick vi nya skogma katalogen på jobbet, där dom hade med en ny Meindl känga, kommer ej ihåg vad den heter, och deras webbshop verkar ligga nere. Den var iallafall röd och hade något nytt "aircomfort" system.

Nån som vet hur dessa kängor är?

TS
Husqvarna motorsågar
TreeSwede  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36101Har haft dessa i c:a 1,5 år och tycker att de är de bästa huggarkängor jag har haft vad gäller hållbarhet. Använde tidigare samma känga som du har, och den var väl ganska sliten efter drygt ett år- jag har haft tre sådana par. Enda reservationen är väl att jag inte jobbar som huggare längre, utan som trädfällare och då mestadels med klätterfällning, så jag har ju inte använt dem som du kommer att göra, men för mig verkar de röda hålla ihop mycket bättre. Meindl Waldläufer har jag använt både som huggare och trädfällare.

/Johan

Användarvisningsbild

Re: Meindl huggarkängor

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84010Har någon erfarenhet av att köpa Meindls kängor via skogma? Jag tänker på om de inte passar osv skickar man bara tillbaka dem då?

Martin

Wisentdual  
#84031Jag köpte nämnda Air Stream från Skogma och beställde en storlek för stora. Skickade tillbaks dem och fick nya. Frakten fick jag betala, 112,50.

Robertberg  
#84033Jobbigt bara när man får hem ett par kängor som inte känns helt hundra i storleken, man skickar tillbaka dem och får en annan storlek i retur, och så känner man att de man hade innan kändes bättre..

Användarvisningsbild

Kse  
#84045Då ska du ju inte ha dom kängorna helt enkelt, även om dom första var bättre så var dom ju inte heller helt hundra.
Skicka tillbak par nr 2 och köp nån annanstans.

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#84055Tänk på att läderkängor nästan aldrig känns tipp topp från start utan kräver en inkörning, dock är det mest finjustering av kängan:)
Men om den känns helt fel så är det ju som det är, då är det ju bara att skicka tillbaka även par nr2 och säga att dom inte passade dina fötter, företaget kanske har andra modeller med som du kan beställa !!
Om det var från skogma så finns det fler kängor än dom visas i svenska katalogen, dom kan ta hem från den tyska och danska med om man vill det och i dom finns det massa andra modeller att välja bland !!!

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Ekhagas trädfällning skrev:Har någon erfarenhet av att köpa Meindls kängor via skogma? Jag tänker på om de inte passar osv skickar man bara tillbaka dem då?

Martin

Meindls friluftsmodeller finns hos många välsorterade friluftsbutiker. Åk till första bästa friluftsbutik och pröva ut vilken storlek du ska ha. Sedan kan du antingen be friluftsbutiken ta hem Timberking i rätt storlek eller beställa rätt storlek från Skogma.
/Niklas

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84382Kolla storleken på dom dom kan vara felmärkta i stor lekarna mina är 44 men ser man på sulorna så är det 43 och har jämfört andra sulor i storlek 43 och där stämmer det.

Användarvisningsbild

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84715Nu är ett pra kängor bestälda från Skogma det blev Meindl AirStream. Skall bli mycket spännande att se om de passar och hur sköna de är.

Martin

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84722Har nött ut 4-5 par Meindl(jakt) och de har alla suttit perfekt från första steget,precis som denna typ av stoppade läderkängor skall göra.
Beställde därför Meindls huggarkänga så snart jag hörde den fanns,men blev besviken. Inte sköna,varken som nya eller ett par hundra tim senare.

/Nisse

axwell  
#84730Tack Nisse, du har besparat mig ännu ett nytt misstag!

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#84749Prova dom innan du dissar dom axwell jag har enbart Meindl kängor vandringskängor, arbetskängor och huggarkängor och jag använder även mina huggarkängor som vandrings ibland och tycker dom är supersköna !!!

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84761Kanske skulle tillagt att det inte är den nya röda modellen jag har.Kanske de är bättre?

axwell  
#84775Ok, frågan får vara öppen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).