Friluftsliv, Naturturism

Buskörning i skogen

6 inlägg 2388 visningar 5 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Buskörning i skogen

Elis76  

Re: Buskörning i skogen

isteskog  
#837977Finns, och tyvärr är det många gånger ortsbefolkningen som inte bryr sig..... 😤

Blondin 750  
#837979Jag upplever en ökad nonchalans för äganderätten, tyvärr även ibland medelålders mc-gubbar som definitivt borde veta bättre. De ignorerar både skyltar och bommar och konfronterar man dem blir svaret något i stil med ” -vi ville bara kolla om det gick att köra här och komma till nästa väg”.
Gps är bra till mycket men det skapar mycket problem också när människor ser naturen som en lekplats där man inte har några skyldigheter.

Användarvisningsbild

toker72  
#838017Klart det finns nått skoterspår på fel ställe såg bland annat spår över en plantering men de flesta sköter sig bra här men vi har ingen motor turism och tror ortsbefolkningen generellt är lite klokare.

Användarvisningsbild

Knagge  
#838018Många svenskar anser att skogsägaren är rik och då får man missbruka allemansrätten på den rike skogsägarens mark.
Då får man busköra på hans väg tjuvhugga julgran klippa tallris och slänga skräp i hans skog.
Detta är ett otyg och rättfärdigas genom att säga det inte är så farligt för skogsägaren är en rik knös. 👎 👎 👎

Användarvisningsbild

rokon  
#838019Nej här sköter sig alla bra, fanns ett avsteg från det för flera år sedan men ej på min mark och den personen var efteråt väldigt ångersamm.
Här är det en ynnest att få bo.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).