Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

1:a mars Valmet ??

23 inlägg 9479 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 1:a mars Valmet ??

221  
#83640 dom byter dekaler på service bilarna..

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: 1:a mars Valmet ??

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83752 jo allt som det står swelog på ska bort.... Komatsu ska det väl stå istället, kanske valmetarna blir gula ;)

Avatar Fallback

Re: 1:a mars Valmet ??

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83756 Trodde det var något häftigt på gång, men varför göra en så stor sak av ett namnbyte? Är ju bara en formalitet...

Edit: Förresten, hur lång tid tror ni det tar innan röda Valmet försvinner och blir gula Komatsu istället?

Skogsjan blev ju gula, JD bytte ju färg på TJ med direkt.

Användarvisningsbild

Re: 1:a mars Valmet ??

skogsjan695xl  
#83760
Jesper skrev:Trodde det var något häftigt på gång, men varför göra en så stor sak av ett namnbyte? Är ju bara en formalitet...

Edit: Förresten, hur lång tid tror ni det tar innan röda Valmet försvinner och blir gula Komatsu istället?

Skogsjan blev ju gula, JD bytte ju färg på TJ med direkt.


JD ägde TJ i 5år har jag för mig innan de bytte färg.

Avatar Fallback

Re: 1:a mars Valmet ??

grotförare  
#83763 vem säger att valmet kommer att byta färg. jag tror att dom aldrig kommer att byta färg. men de är vad jag tror!

Avatar Fallback

Re: 1:a mars Valmet ??

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83770 Tvivlar också starkt på ett färgbyte... dom är ju så kända som dom röda. Har för mig att det var ett villkor när de blev köpta av komatsu att de skulle ha den röda färgen kvar.

Användarvisningsbild

Re: 1:a mars Valmet ??

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83771 JD köpte ju TJ, o sen efter nåra år när maskinerna bytte namn så kom JDfärgerna oxo. Lika när Cat köpte skogsjan - märke å färg samtidigt..
Ja tror att Valmet kommer va röda - men om maskinerna ska heta komatsu så blire nog gult..
Men onödigt mycke reklam/kampanj för liten nyhet, om det bara e namnbyte på serviceorganisationen..

Avatar Fallback

Re: 1:a mars Valmet ??

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83781 Tror att dom inom några år kommer att heta Komatsu och vara gula. I och med att kortvirkesmetoden växer utomlands där den röda färgen inte är en sån helig ko som här så byter dom kanske utomlands först.
Precis som IKEA gjorde, var ju vita och röda här i Sverige länge. Vid lanseringen utomlands valde de gul/blå. Nu är det dom färgerna som gäller här med.

JD:s kortvirkesmaskiner verkar ju förresten vara gula i USA, precis som alla andra skogs- och anläggningsmaskiner från dom. Men dom är gröna här??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).