ons 13 mar 2024, 13:02#836567Hej
Jag söker sibiriska lärk plantor, ska planteras i Stockholms län om ett år. Ca 3000st.
Var får jag tag på detta?
Har kollat runt men verkar inte finnas någonstans.
Föryngring
Sibirisk lärk plantor
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
ons 13 mar 2024, 13:12#836570Det är väl inte så unikt, ring Svenska skogsplantor eller någon så plockar de nog fram det.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
ons 13 mar 2024, 14:09#836578Du ska ha tur om du får tag i Sib. lärk nu! Jag beställde i höstas och det fanns väldigt lite då.....
ons 20 mar 2024, 15:48#837530Tack för tips!
Jag kontaktade svenska skogsplantor och de rådde mig att gå genom mellanskog som köpte majoriteten av deras lärk, verkade inte vara några problem att få plantor till våren-25.
Jag kontaktade svenska skogsplantor och de rådde mig att gå genom mellanskog som köpte majoriteten av deras lärk, verkade inte vara några problem att få plantor till våren-25.
TS
ons 24 apr 2024, 13:53#841752Har beställt hybridlärk av Svenska skogsplantor, för plantering nu om några veckor. Fick nyss beskedet att deras tyska leverantör inte kan leverera. Något om felaktig hantering vid rotupptag. De säger att de annullerar alla årets beställningar. Oklart för mig om det bara avser hybridlärk eller även sibirisk lärk. Någon som vet mer?
Känns jättetråkigt att behöva vänta ett år till på att plantera. Jag behöver bara ca 1500 plantor. 1000 plantor skulle också kunna räcka, i nödfall. Har någon en ídé om hur jag kan få tag på det?
Känns jättetråkigt att behöva vänta ett år till på att plantera. Jag behöver bara ca 1500 plantor. 1000 plantor skulle också kunna räcka, i nödfall. Har någon en ídé om hur jag kan få tag på det?
Nyligen blivit hobbyskogsbrukare, när generationsskiftet kom plötsligt. Försöker göra det bästa av en bit skog som familjen haft i drygt 100 år.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar